Initiale Paris brengt Scénic op topniveau

Meest complete uitrusting gecombineerd met leer

De naam Initiale al dan niet aangevuld met Paris siert al sinds eind jaren negentig de meest luxueuze versies van diverse Renault-producten. Sinds kort is daar de nieuwe Scénic bijgekomen die in beide lengtevarianten wordt ondergedompeld in pure Franse luxe.

De naam Initiale Paris gaat bij Renault zelfs terug tot in 1995. Toen werd een conceptmodel onthuld dat naar deze naam luistert. Een studiemodel van een grote Renault die op spectaculaire wijze werd voortbewogen door de V10 motor uit de Formule 1. Verder was het model aangekleed met alles wat in die tijd luxueus en exclusief was. Een paar jaar later verschenen de eerste Renaults in een gelijknamige luxueuze uitrustingsvariant van Twingo tot en met Safrane. Deze naam is sindsdien ononderbroken in gebruik voor de meest complete varianten van diverse Renaults. Maar de laatste paar jaar treedt Renault er meer nadrukkelijk mee naar buiten. Van Clio tot en met Espace kan de klant voor optimale luxe kiezen. De elementen die een Renault tot een echte Initiale Paris maken lopen vrijwel gelijk.

Eiffeltoren

Zo ook bij deze Scénic Initiale Paris die niet alleen in de korte variant, maar ook als Grand Scénic te koop is. Aan de buitenkant verraden enkele specifieke elementen dat het hier om de meest aangeklede versie van de Scénic gaat. Dat begint op het front met een Initiale-vermelding onder het grote logo. Ook de grille draagt in dit geval een aantal chroomkleurige elementen. Natuurlijk staat ook de Scénic Intiale Paris op de grote 20 inch wielen zoals alle andere versies. Maar deze luxueuze uitvoering kent wel een specifiek ontwerp van de lichtmetalen exemplaren. Hierin is stilistisch de Eiffeltoren verwerkt, maar liefst vijf keer zoals dat ook het geval is bij de Clio, Captur, Talisman en Espace. In de chroomstrip onderaan de portieren is ook de vermelding Initiale opgenomen en nu wel degelijk met de toevoeging Paris. Renault heeft voor deze topversie ongeacht het model een specifieke lakkleur ontwikkeld, Noir Amethyst. Dat is een diep donkerpaarse tint die heel chic staat. Die kan bij de Scénic weer worden gecombineerd met een zwart of  grijs dak, waarbij de laatste het meeste contrast biedt.

Hoofdsteunen

Maar het zijn niet alleen de uiterlijke details die het verschil maken. Bij een Renault Initiale Paris hoort ook een extra fraai uitgedoste binnenkant. Dat begint al meteen met het meubilair. Dat is standaard bekleed met een verfijnde leersoort die mooi soepel en zacht aanvoelt. Bovendien zijn daarin niet alleen het zitvlak en de rugleuning uitgevoerd, maar ook de zijkanten en dat is tegenwoordig redelijk zeldzaam. De hoofdsteunen kennen een specifieke vorm, ze zijn breder met zachte zijkant die kunnen bewegen. In het leer van de rugleuning staat ook weer fraai een vermelding Initiale Paris. De stiksels contrasteren bij het zwarte leer. Daarnaast kan dezelfde kwaliteit leer worden besteld in een verlopende kleur van licht naar donker grijs.

Dorpellijsten

Een ander vast element van een Renault Initiale Paris zijn de fraaie materialen waarmee het dashboard is afgewerkt inclusief stiksels in dezelfde tint als op de stoelen. Ook de deurpanelen gaan daarmee getooid. Om de bestuurder dagelijks op zijn of haar keuze te wijzen, draagt de onderste spaak van het stuur ook een Initiale-vermelding, terwijl de naam weer voluit, dus inclusief Paris, de dorpellijsten siert. Aan deze extra elementen koppelt Renault de maximale uitrusting die mogelijk is op de Scénic en Grand Scénic. Dat betekent inclusief stoelmassage en een Bose audiosysteem plus de meest uitgebreide versie van R-Link. Het is daardoor goed toeven in deze lekker luxueuze ruimtewagen.

Head-up

Op elektronisch vlak biedt Renault eveneens het maximale. Dat betekent dat onder meer Blind Spot Warning, Lane Keep Assist, actieve cruise control (alleen op de diesels) en Safe Distance Control aanwezig zijn. Daarnaast ook een head-up display in kleur, parkeersensoren rondom en LED-mistlampen standaard.

Motoren

Renault combineerde heel kort de nieuwe Scénic in het uitrustingsniveau Initiale Paris met de 130 pk 1.2 TCe benzinemotor, maar die maakt nu plaats voor een nieuwe samen met Daimler-Benz ontwikkelde 1,3 liter viercilinder turbo. Deze motor debuteert begin 2018 zelfs in de Scénic met vermogen van 115, 140 en 160 pk. De laatste heeft standaard een EDC-automaat met dubbele koppeling. Bij de 140 pk kan die bak als optie worden gekozen. En dat is goed nieuws omdat de benzineversies van de Scénic tot nu toe nog niet met een automaat verkrijgbaar waren.

Daarnaast zowel de 110, 130 als 160 pk diesels. Een DCT automaat is er in combinatie met de 110 pk en 160 pk dCi. In dit geval rijden we met de dCi 130 met een handgeschakelde zesbak. Een fijne motor die mooi stil z'n werk doet en vlot presteert. Vooral op lange ritten groeit de waardering voor de extra luxueuze uitrusting. Met regelmaat de rug laten masseren, voelen aan het zachte leer en genieten van de fraaie afwerking. Natuurlijk geldt er een behoorlijke meerprijs van 4.000 euro ten opzichte van het Bose uitrustingsniveau eronder, maar die maakt Renault beslist waar door de extra uitrusting en uitstraling. Sterker nog, voor mensen die op zoek zijn naar maximale verwennerij die zouden na kennismaking met deze Scénic Initiale Paris wel eens op slag verliefd kunnen worden.

Prijzen

De Scénic begint vanaf 1 januari met een prijs van 26.890 euro als TCe 115 Life. De Initiale Paris er overigens uitsluitend met de 160 pk TCE standaard met EDC-bak voor 40.390 euro. De prijzen van de beschikbaar diesels in deze uitvoering liggen behoorlijk dicht bij elkaar. De dCi 110 Hybrid Assist komt op 40.890 euro. Dezelfde motor maar zonder Hybrid Assist en met een EDC-bak komt in  optimale luxe op 43.090 euro. De 130 pk 1.6 met handbak kost 42.590 euro en de topper is de dCi 160 EDC voor 44.590 euro. De meerprijs voor de Grand Scénic bedraagt 1.200 euro. Kijk in onze leasevergelijker voor de uitgebreide mogelijkheden, specificaties en (lease)prijzen.

Deze autotest is fueled by Gulf

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (30)

Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Perfecte auto met veel waarde voor je geld. In vergelijking tot bijvoorbeeld Opel en Volkswagen krijg je veel meer luxe voor minder. Ik.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Wat me opvalt is dat er veel reviews staan over de Scenic II. Zelf rijd ik inmiddels ruim een jaar en 40.000km in de Scenic.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
alleen bij aankoop met tom tom vind ik dat ze een kaart van heel europa er bij moeten doen en niet alleen benelux dit is.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
we rijden een een grand senic bouw jaar 1994..zoveel problemen met onze auto,geeft allerlei storingen aan...raam valt spontaan naar beneden,dashbord valt uit,voorlichten om de.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
wagen die aan onderhoud goud kost... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
8 jaar mee gereden, klok staat nu op 120.000, maar helaas nu problemen met hydraulisch blok. Wordt dure grap, 1200 euro is ie niet meer.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
zoveel klachten gelezen over ramen die spontaan naar beneden vallen.bij mij ook vandaag. ik deed de deur dicht,r-achter en het raam viel naar beneden.ik heb.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Een van de ergste auto's die ik ooit heb gereden. Alles wat stuk kon, ging ook stuk of ging in storing... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
penbobines die regelmatig uitvallen. Wegenwacht heeft Renault penbobines standaard bij zich, Dat zegt genoeg.. Renault Nederland neemt onvoldoende haar verantwoordelijkheid voor dit probleem... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Rij al ruim 8 jaar in een Scenic 2.0 RT. En er staat ruim 210.000 km op de teller. Heb tot nu toe geen enkele.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 5 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Heb nu 220.000km gereden. Auto is fijne reisgenoot. Verbruikt gemiddeld 6 liter diesel op 100 km. Recent echter turbo vervangen. Dure grap; alles bijelkaar circa.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Als de wagen loopt is het comfort voor mij uitstekend,maar er mankeert altyd wel wat aan de senic 2002.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Veel mankementen, computer gestuurd en alles raakt defect. Autobedrijf Bernault zeer slechte service!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 2 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Ik heb hem nu iets meer als 1,5 jaar in bezit en ben er erg tevreden mee, 1.6 16v motor heeft voldoende vermogen om met.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 5 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Nu 4 jaar mee gereden (100000 km). Het is een 2 liter motor met automaat en rijdt op LPG. Behalve voor de normale servicebeurten nooit.. Lees volledige review.
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Goede auto met 185000 op teller, remschijven en klauwen rondom vervangen, airco-pomp vervangen, getande riem vervangen, en diverse ondehouds-beurten. Geeft sinds geruime tijd onder het rijden.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
anderhalf jaar rijplezier (73.000 km) Sinds december 2008 rijden wij rond in een renault 2.0 dci, voorzien van alle luxe: dvd navigatie/bluetooth/zonwering,.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 5 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Geweldige auto met af en toe problemen. Rij al 160.000km, automaat. 3x kachel vernieuwd, bobines en startmotor.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Auto uit 2001, 160.000km, in het begin veel storingen met bobines, allemaal vervangen. Verder heerlijke auto... Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Grote beurt voor m'n Scenic.50.000 km. Voorbanden vernieuwd.Vind ik normaal.1 achterband vernieuwd.Band had nog 2 mm profiel. Heel bijzonder vind ik.Garage gaf als verklaring dat.. Lees volledige review.
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
WAT EEN AUTO ZEG. 2X DISPLAY VERVANGEN.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
mijn scenic uit 2004 heeft ondertussen ook al 3 kapotte bobines gehad, comentaar slechte zending maar de laaste twee moest ik wel gewoon betalen,tevens heb.. Lees volledige review.
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Heb de scenic sinds november 2009, gekocht met 47.000 km op de teller, bj dec. 2006. Sinds november 2x in de garage gestaan i.v.m niet starten.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Prima auto. Volgens mij liggen de problemen deels aan de bestuurders van de auto's rij voorzichtig in je zult zien dat zich minder problemen voordoen... Lees volledige review.
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Onze ervarvaring betreft een 1.6 Grand Scenic tussen 20.000 en 90.000 km. De auto is redelijk ruim, de stoelen op 1e en 2e.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Na vier jaar als leaseauto gereden met 130.000km er uit. Heerlijke auto en ruimte voor drie kinderzitjes op de achterbank. De 1.5dCi 78kW past geweldig.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
3 jaar / 140.000km Fijnste auto die ik tot nu toe heb gereden. Vooral de combinatie sterke diesel / automaat maakt autorijden tot een feest. De.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 5 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Na 3 jaar (en 45.000 km) met veel plezier te hebben gereden in een nieuw aangeschafte Grand Scenic 1.6 Tech Road hebben wij in 2008.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 4 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
De auto in juni 2008 gekocht bij een dealer tegen een goede prijs. Bouwjaar is oktober 2003. Rijdt verder heel erg lekker, veel comfort, hoge zit,.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5
Initiale Paris brengt Scénic op topniveau
Sinds 3 jaar in bezit van destijds nieuwe Grand Scneic Diesel. Het open dak is van meet af aan een irritator geweest. Maakt bij iets wind.. Lees volledige review.
Beoordeling
Uiterlijk:
Prestaties:
Degelijkheid:
Prijs:
Totaal: 3 / 5