Officieel - Opel Astra GTC

In april presenteerde Opel de Astra GTC in een virtuele wereld en deed de belofte op 7 juni alle ins-and-outs uit de doeken te doen. Vandaag is de driedeurs Astra dus een feit! Hij ziet er niet alleen sportiever uit, maar is het ook.

Opel is er maar druk mee. Deze herfst komt niet alleen de Ampera op de markt, maar ziet ook de nieuwe Zafira Tourer en Astra GTC het licht. De driedeurs Astra staat net als zijn voorganger sportiever in het leven; om het verschil te maken heeft Opel vrijwel alle exterieurdelen aangepast, van bumpers tot spiegels, koplampen en grille. Ook de chroomstrip langs de ramen werd verhuisd en zit nu aan bovenzijde. Kopers hebben keuze uit 17 tot 20 inch wielen om zijn beoogde karakter kracht bij te zetten. LED-achterlichten zijn optioneel.

Maar er is meer. De Astra GTC krijgt dezelfde vooras mee van de Insignia OPC, de zogenaamde HiPerStrut. Verder staat het onderstel 15 mm dichter bij de grond en is de spoorbreedte aanzienlijk toegenomen. Daardoor belooft de GTC er niet alleen sportiever uit te zien, maar ook te sturen. Het optionele FlexRide biedt net als bij andere Astra’s nog de mogelijkheid de demping in te stellen in een Tour, Normal of Sport modus.

Vanaf de start levert Opel vier motoren voor de GTC; de nieuwe 2.0 CDTI 165 pk diesel met 380 Nm, de 1.4 Turbo in de 120 of 140 pk-uitvoering en de 1.6 Turbo met 180 pk. Start/stop-techniek is standaard aanwezig en alle motoren zijn gekoppeld aan een zesbak.

Andere motorisaties worden in aanloop naar de IAA Frankfurt bekend gemaakt, want daar gaat de Astra GTC lijfelijk uit de doeken. In 2012 wordt het Astra-gamma gecompleteerd met een 300 pk sterke OPC-versie. Aangezien de GTC vanaf nu besteld kan worden zijn de prijzen bekend: vanaf 26.645 euro (1.4 Turbo 140 pk) tot 31.895 euro (2.0 CDTI). Daarussen zit voor 29.995 de 1.6 Turbo 180 pk.

 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.