Nieuwe Range Rover rekent (deels) af met verleden

Na het op de markt brengen van de Range Rover Evoque zitten de Britten natuurlijk niet stil. Er wordt met man en macht gewerkt aan een nieuwe Range Rover, die binnen anderhalf jaar op de markt moet komen.

Bij de nieuwe generatie van het topmodel Range Rover staat Land Rover voor een uitdaging; hoe kunnen we meer luxe, comfort en ongeevenaarde off-roadcapaciteiten hand in hand laten gaan met efficientie? Om te beginnen verliest de nieuwe Range Rover honderden kilo's, want dat verbetert de rij-eigenschappen op het asfalt en komt ook het verbruik ten goede. De toepassing van een aluminium platform draagt hier voor een groot deel aan bij.

Daarnaast kiezen de designers voor een iets slanker design; zodat de nieuwe Range Rover ook optisch 'efficient' oogt. Zoals de spionagevideo laat zien blijft het silhouet traditioneel hoekig; daar kan men na al die jaren niet zomaar vanaf stappen. Toch trakteert de nieuwe Range Rover meer interieurruimte, doordat de achterwielen verder op de hoeken zijn geplaatst komt de winst met name de achterpassagiers ten goede. De nieuwe generatie belooft daardoor zich te kunnen meten met luxe limousines.

Welke plannen Land Rover onder de motorkap heeft is nog niet helemaal duidelijk. De nieuwe achttrapsautomaat is sowieso van de partij, en waarschijnlijk kiest het merk voor een motorpalet met bestaande en nieuwe motoren. Met het studiemodel Range_e in het achterhoofd ziet mogelijk ook een dieselhybride het licht.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.