Ford B-MAX het zuinigste jongetje met 1.0 EcoBoost en 1.6 TDCi

Ford gaat scoren met de nieuwe B-MAX. Sowieso als het gaat om CO2-uitstoot. Dankzij de zuinige 1.0 liter EcoBoost benzinemotor zet hij zijn concurrenten te kijk; de Ford stoot slechts 114 gram CO2 uit. Ook is een 1.6 TDCi leverbaar.

De nieuwe B-MAX maakt volgend jaar zijn debuut op de Autosalon van Geneve en wordt later dit jaar verkrijgbaar in Europa (en Nederland uiteraard). Om alvast het segment op te stoken komt Ford nu met motorspecificaties en verbruikscijfers op de proppen. De B-MAX wordt leverbaar met de nieuwe 1.0 liter driecilinder turbomotor (EcoBoost), goed voor 120 pk. De nieuwe krachtbron is bijzonder efficiënt gebouwd waardoor opvallend lage verbruikscijfers worden gescoord. Voor de B-MAX noemt het merk slechts 114 gram CO2-uitstoot en dat komt overeen met 4.9 l/100km. In vergelijking met de Meriva, C3 Picasso en Grand Modus vragen één tot anderhalve liter meer. De Skoda Roomster komt met 1.2 TSI wel dicht in de buurt.

Wie de B-MAX met een dieselmotor wilt rijden moet de 1.6TDCi (95 pk) hebben. Deze variant verstookt 4.0 l/100km en 104 g/km. De Ford is met deze krachtbron nipt zuiniger dan genoemde tegenstrevers met vergelijkbare dieselmotor. Beide B-MAX motoren werken met start/stop-techniek, een schakelindicator en regeneratie van remenergie om het verbruik in de praktijk zo laag mogelijk te houden.

Nu is het wachten op de definitieve prijzen en uitrustingspecificaties.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.