Autotests

Panda Cross is snaakse klimgeit

  • Autotest
Panda Cross is snaakse klimgeit

05-09 Hij ziet er maar wat stoer uit, die Fiat Panda Cross. Lekker hoog op de wielen, veel kunststof beschermingplaten, hij lijkt klaar voor een trip door de jungle. En dan zou hij nog best wel eens ver kunnen komen, want het is geen bluf-SUV.

› Lees meer

Vlotte steegracer van Suzuki

  • Autotest
Vlotte steegracer van Suzuki

05-09 Suzuki heeft er een leuk steegracertje bij, de Swift Sport. Een vlot ding dat heel goed past bij dit Japanse merk waar de belangrijke motorenfietsentak het hele bedrijf een sportief tintje verleent.

› Lees meer

Opel Corsa van Astra-formaat

  • Autotest
Opel Corsa van Astra-formaat

05-09 Zowel letterlijk als figuurlijk heeft de nieuwe Opel Corsa het formaat van de Astra. Het moeten de komende jaren namelijk Opel’s bestseller worden en de nieuwe Corsa is – vergeleken met een Astra van tien jaar geleden –vrijwel net zo groot als dat toenmalige succesmodel. Op motorengebied is er nog werk aan de winkel.

› Lees meer

Schijn bedriegt in Kia Carnival

  • Autotest
Schijn bedriegt in Kia Carnival

22-08 De nieuwe Kia Carnival zou maanden door het verkeer kunnen rijden zonder dat iemand ziet dat hij nieuw is. Deze maxi-MPV moet het dus niet echt van zijn uiterlijk hebben. Des te meer waren we verrast door zijn andere kwaliteiten.

› Lees meer

Laagvliegen in de Porsche 911 Turbo

  • Autotest
Laagvliegen in de Porsche 911 Turbo

22-08 Pas na een stevig ritje in de nieuwe 911 Turbo van Porsche, weet je dat de term laagvliegen al heel vaak ten onrechte is gebruikt. Want echt, het enige dat de 911 Turbo niet doet tijdens het rijden is opstijgen. Maar de meeste vliegtuigen is hij tot dat moment wel te vlug af.

› Lees meer

Dubbelgeblazen VW Golf 1.4 TSI

  • Autotest
Dubbelgeblazen VW Golf 1.4 TSI

22-08 Volkswagen was één van de eerste Europese automerken met directe benzine-inspuiting. En kwam er dus ook als van de eersten achter dat die techniek pas echt prettig werkt met drukvulling. In de nieuwe 1.4 TSI-motor worden zelfs twee systemen gelijktijdig toegepast, een compressor en een turbo. We reden ermee in een Golf.

› Lees meer