Autotests

Daihatsu Cuore houdt zuinige belofte niet

  • Autotest
Daihatsu Cuore houdt zuinige belofte niet

19-08 De nieuwe Cuore van Daihatsu belooft zo zuinig te zijn dat de Nederlandse importeur van de introductie voor ons een zuinigheidswedstrijdje heeft gemaakt. Maar geen enkele deelnemer weet met de ‘zuinigste benzineauto ter wereld’, zoals Daihatsu hem noemt, aan het opgegeven verbruikscijfer van 1 op 23 te komen.

› Lees meer

Wrangler Unlimited blijft een Jeep

  • Autotest
Wrangler Unlimited blijft een Jeep

07-08 In het steeds verder met luxueuze SUV-versies uitdijende Jeep-gamma staat de Wrangler het dichtst bij de ‘uitvinder’ van het hele genre aan terreinauto’s. Niettemin is de nieuwste generatie van de Wrangler weer een stukje geciviliseerder geworden, ook al verloochent hij zijn afkomst niet.

› Lees meer

Fiat Bravo T-Jet sportief en zuinig

  • Autotest
Fiat Bravo T-Jet sportief en zuinig

07-08 De turbocompressor is bezig aan een krachtige comeback. Maar dit keer wordt hij niet zozeer toegepast voor sportieve doeleinden, maar uit economische motieven. Brandstofverbruik en CO2-uitstoot moeten omlaag van de wetgever en de turbo kan daarbij helpen. Een van de eerste merken die hem op deze wijze inzet is Fiat, die hem in de Bravo T-Jet toepast.

› Lees meer

Peugeot 4007 is een laatkomer

  • Autotest
Peugeot 4007 is een laatkomer

06-08 De Peugeot 4007 is het derde broertje van de SUV-familie waarvoor Mitsubishi een generatie geleden al het initiatief nam. De belangrijkste vraag is natuurlijk wat de Peugeot 4007 nog te bieden heeft naast het origineel – de begin dit jaar verschenen Mitsubishi Outlander – en zijn concerngenoot Citroën C-Crosser.

› Lees meer

BMW M3 is een dansende bodybuilder (Met filmpje)

  • Autotest
BMW M3 is een dansende bodybuilder (Met filmpje)

24-07 Bij de eerste kennismaking met de nieuwe BMW M3 hinken we een beetje op twee gedachten. Wat een prachtig klinkende en presterende sportmachine staat er onder de motorkap (met bult) van deze nieuwste M-creatie. Maar tegelijk vragen we ons af waarom er een kostbaar carbon-dak in zit om gewicht te besparen, terwijl dat met de motoren van de elektrische verstelbare stoelen weer wordt weggegeven. Waardoor de M3 rijklaar toch weer bijna 1.700 kilo weegt.

› Lees meer

Ford C-Max op bio-ethanol moet je nu al kopen

  • Autotest
Ford C-Max op bio-ethanol moet je nu al kopen

24-07 Bio-ethanol wil als brandstof maar niet van de grond komen in ons land. Niet zo vreemd als je weet dat het spul 1,94 euro kost aan de pomp. Maar toch doe je er verstandig aan om nu al een auto te kopen waar je het in kunt tanken.

› Lees meer