Alternatieve 220V-lader en goedkopere acculease voor Renault ZOE

Renault stelt voor de Zoe een nieuwe 220V-lader ter beschikking, bedoeld voor incidenteel gebruik. Het is een alternatief voor de Flexi Charger die deze maand in Genève werd bekend gemaakt en aanvankelijk ook naar Nederland zou komen.

Bij de introductie van de Zoe werd verteld dat de ingebouwde Cameleon-lader voor veilige, en snelle laadsessies van de accu moest zorgen. Opladen via het gewone stopcontact vonden de Fransen uit te tijd. Renault komt terug op deze beslissing door alsnog een 220V-lader te gaan leveren, al kiest de Nederlandse importeur een andere lader dan de aangekondigde - en waarschijnlijk duurdere - Flexi Charger.

Zoe opladen aan het stopcontact
Met de 'Nederlandse', als accessoire leverbare 220V-lader kan de elektrische Renault via elk regulier stopcontact met maximaal 10 Ampère worden opgeladen. Hiermee heeft de Zoe na 30 minuten toch weer 30 kilometer actieradius. Renault benadrukt dat de lader bedoeld is voor incidenteel gebruik. Begin april weten we wat de 220V-lader moet gaan kosten.

Voordelige batterijlease
Naast de extra laadmogelijkheid introduceert Renault een lager tarief voor de batterijlease, bedoeld voor klanten die niet veel (maximaal 5000 kilometer) met de ZOE gaan rijden. Het tarief a 49 euro per maand geldt voor een maximum kilometrage van 1250 kilometer per kwartaal, gedurende 36 maanden.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.