Speciaal voor de Europese markt komt de Cherokee behalve met de 3.2 liter V6-Pentastar benzinemotor ook met keuze uit twee diesels te koop, alsmede met een uitschakelbare achterwielaandrijving om brandstof te besparen. De zescilinder levert 272 pk, 315 Nm aan koppel en mag een aanhanger van 2.200 kilogram trekken. De 2.4 liter benzinemotor komt niet naar ons land en is voorbehouden aan Rusland en het Midden-Oosten.
Dieselen kan in de 2.0 liter Multijet II-dieselmotor met in eerste instantie 170 pk en 350 Nm aan koppel. Deze versie wordt net als de 3.2 V6-benzine standaard gekoppeld aan een negentrapsautomaat van ZF met stop-/startsysteem. De software van de transmissie lijkt nu in orde te zijn. De uitlevering van de Cherokee heeft namelijk in thuisland Amerika wat vertraging opgelopen wegens problemen met de software. De 2.0 liter turbodiesel is er ook met een lager vermogen (140 pk) bij een vergelijkbaar koppel, verbonden met een handgeschakelde zesbak.
Er is keuze uit drie verschillende 4x4-systemen, Active Drive I, Active Drive II of Active Drive Lock, waarbij de mogelijkheid bestaat om de achterwielaandrijving uit te schakelen. Active Drive I omvat een enkelvoudige krachtoverbrengingsunit (PTU) die volledig automatisch werkt en volgens Jeep onmerkbaar van twee- naar vierwielaandrijving schakelt bij welke snelheid dan ook.
Active Drive II omvat een tweevoudige PTU met koppelmanagement en lage gearing en Active Drive Lock is voor de doorgewinterde offroader met alle systemen van Active Drive II plus een sperdifferentieel. Alle drie de 4x4-systemen beschikken over het Selec-Terrain tractiecontrolesysteem met vier modi, Auto, Sneeuw, Sport en Zand/Modder. Topmodel Trailhawk is gezegend met nog een vijfde modus Rock.
De nieuwe Jeep Cherokee wordt geïntroduceerd bij de Europese Jeepdealers vanaf begin tweede kwartaal 2014 in de uitvoeringen Longitude, Limited en Trailhawk.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review