Peugeot 508 Hybrid4 behoudt 14% bijtelling

Net als vorig jaar is Peugeot er wederom in geslaagd de emissiecijfers van de 508 Hybrid4 naar beneden toe bij te stellen. Met een CO2-uitstoot van 85 g/km komt de dieselhybride ook in 2014 in aanmerking voor 14% bijtelling. Tevens komt de 508 beschikbaar met BlueHDi-technologie.

De 508 Hybrid4 beschikt over een 2.0 liter HDi-dieselmotor, die in combinatie met een elektromotor een systeemvermogen van 200 pk aan de dag legt. Schakelen gaat met behulp van een ETG6-versnellingsbak. Peugeot rekent ons voor dat de Hybrid4 met een vanafprijs van 38.290 euro de zakelijke rijder een maandelijks bedrag van 188 euro aan bijtelling kost.

BlueHDi 150 pk
Peugeot biedt de BlueHDi-techniek voor het eerst aan op de 508. Aan de 508 SW Blue Lease Executive 2.0 BlueHDi hangt een prijskaartje van 33.890 euro. Deze versie met 150 pk en handgeschakelde zesbak komt in aanmerking voor 20% bijtelling en kost maandelijks 237 euro aan bijtelling, volgens Peugeot slechts 10 euro per maand meer dan een 115 pk sterke 1.6 e-HDi. De 2.0 BluHDi 150 pk is voorbehouden aan de SW.

BlueHDi 180 pk
De tweede motor met BlueHDi-technologie is de 2.0 BlueHDi 180 pk met zestraps automaat. De 508 Berline met deze motor valt eveneens in de categorie van 20% bijtelling. Ook in 2014. De 508 SW helaas net niet. Vanwege een fors lagere CO2-emissie (34 g/km) is de prijs aanmerkelijk lager dan de huidige 2.0 HDi 160 pk automaat. De 508 Blue Lease Premium 2.0 BlueHDi 180 pk is er vanaf 41.690 euro.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.