Aandrijflijn Porsche 918 Spyder aangescherpt

Porsche biedt kopers van de 918 Spyder de mogelijkheid om nog meer uit de hybride supercar te halen. Het optionele gewichtsbesparende Weissach-pakket maakt de 918 Spyder nog sneller. Bovendien is het potentieel van de elektromotoren aangescherpt.

Voorzien van het Weissach-pakket sprint de Porsche 918 Spyder in 2,6 seconden van 0 naar 100 km/u, een winst van 0,2 seconden. Bij de sprint van 0 naar 200 km/u wordt een halve seconde van de acceleratietijd afgesnoept. Die komt daarmee op 7,2 seconden. Na 19,9 seconden doorbreekt de supercar 300 km/u-barrière. Dat is 2,1 seconden sneller dan de productieversie.

Nordschleife
De verbeterde acceleratiecijfers zijn toe te schrijven aan de finetuning van beide elektromotoren. Met puur elektrische aandrijving accelereert de 918 Spyder in 6,2 seconden van 0 naar 100 km/u. Met het Weissach-pakket bedraagt de elektrische acceleratie 6,1 seconden. De Porsche 918 Spyder voorzien van het Weissach-pakket is houder van het ronderecord op de Nordschleife van de Nürburgring met een tijd van 6:57 minuten.

Lager verbruik
De aandrijflijn van de 918 Spyderbestaat uit een 4.6 liter V8 met 608 pk, twee elektromotoren en een zeventraps PDK-transmissie. Het gemiddeld verbruik bedraagt 3,1 l/100 km, wat neerkomt op 72 g/km CO2. Met Weissach-pakket bedraagt het verbruik 3,0 l/100 km en 70 g/km CO2.


Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.