Opel Insignia OPC ook bijgeschaafd

Ook topmodel Insignia OPC profiteert van de wijzigingen die Opel heeft doorgevoerd aan de Insignia. De OPC-versie debuteert net als zijn minder vermogende broertjes op de IAA in Frankfurt.

Voornaamste wijziging voor de OPC betreft de vernieuwde achterwielophanging. Opel zegt 60 procent van de onderdelen vernieuwd te hebben. En dat alles om enerzijds mogelijke vibraties de kop in te drukken en anderzijds de wegligging te verbeteren. Bovendien is ook de software van het stabiliteitssysteem herschreven.

325 pk
Motorisch niets nieuws onder de vernieuwde neus. In de Insignia OPC huist nog altijd de 2.8 liter V6 met 325 pk en 435 Nm aan koppel. Na zes tellen staat er 100 km/u op de klok en de topsnelheid bedraagt 250 km/u. De Tourer sprint in 6,3 seconden naar de honderd. Op aanvraag kan de begrenzing worden verruimd en knalt de Insignia OPC door naar een top van 270 km/u.

Flippers
De vernieuwde Insignia OPC is te herkennen aan nieuwe lichtunits, een gewijzigde grille en bumpers. In het interieur zien we een nieuwe middenconsole, aangepast instrumentencluster en een nieuw stuurwiel. De Insignia OPC met automaat krijgt voortaan flippers aan het stuur, zoals we eerder al berichtten tijdens een rij-impressie op de testbaan van Opel in Dudenhofen.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.