Facelift voor Peugeot 3008 en 5008 op komst (update)

Een vernieuwde 3008 hadden we al eens gezien, maar nu komt Peugeot er ook voor Europa mee over de brug. Tegelijkertijd krijgt de eveneens in 2009 geïntroduceerde 5008 ook een opfrisser. Update: inmiddels hebben we de eerste beelden en details van de facelift 5008.

Peugeot is in zijn nopjes met het succes van de 3008 en 5008; de crossover en MPV hebben wereldwijd respectievelijk 506.000 en 237.000 kopers gevonden. De 3008 heeft ook geprofiteerd van de HYBRID4-uitvoering en de introductie in China.

Om het succes van de 3008 en de 5008 voort te zetten worden ze in Frankfurt getoond met een nieuwe, gerestylede neus met ‘zwevende grille’ en sierlijke koplampen. Hun interieur valt op door de middenconsole met een decoratie in lasergravering en nieuwe voorzieningen, zoals de achteruitrijcamera en het head-up kleurendisplay. Ook hebben de Fransen werk gemaakt van de interieurafwerking.

Details over motoren en uitrusting of prijzen zijn er nog niet. 

Update 5008:
Inmiddels zijn we een stuk wijzer en hebben we ook de eerste officiële beelden van Peugeot. De 5008 krijgt een neus in lijn met de 508 en 208. In het interieur zien we een nieuw type stuur en zoals gezegd is de afwerking gewijzigd. Er is nog altijd plaats voor vijf of zeven zitplaatsen en veel bagage. De 508 slokt net iets meer dan 2500 liter op als alle zitrijen zijn neergeklapt.

Het motorpalet bestaat wederom uit de 1.6 liter VTi en THP motoren (120/155 pk) aan de benzinezijde en de 1.6 en 2.0 HDi's (115/150-163 pk) voor de dieselaars. De 1.6 e-HDi FAP is met de ETG6 semi-automaat de meest zuinige en noteert dan 109 g/km CO2. Inderdaad, de 5008 is dan weer zuinig genoeg voor de inschakeling in de 20% bijtellingscategorie. Prijzen zijn nog niet bekend.

Update 3008:
Het eerste beeld van de vernieuwde 3008 laat inderdaad zien dat Peugeot voor Europa een iets ander neusje in gedachten heeft dan de 3008 voor China. Wederom zijn de benzine- en dieselmotoren zuinige klanten, waardoor bijvoorbeeld de e-HDi115 maar 110 gram CO2 uitstoot (20% bijtelling). De HYBRID4 laat weer van zich horen met slechts 88 gram. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.