De hybride-aandrijflijn bestaat uit de bekende 3.0 liter SDV6-dieselmotor en een 35 kW sterke en 170 Nm krachtige elektromotor, die is geïntegreerd met de achttraps ZF automaat en tevens als dynamo fungeert. Het hybride systeem, inclusief lithium ion-accupakket, omvormer en elektromotor weegt volgens Land Rover nog geen 120 kg.
V8-prestaties
In de EV-modus kan de Range Rover zo’n 1,6 kilometer elektrisch rijden met een snelheid van maximaal 48 km/u. Het gecombineerd vermogen bedraagt 340 pk en aan koppel is 700 Nm beschikbaar tussen 1.500 en 3.000 tpm. De Range Rover Hybrid accelereert in 6,9 seconden van 0-100 km/u en haalt een top van 218 km/u. De hybride Range Rover Sport snelt in 6,7 seconden naar de honderd en topt 225 km/u. Het gemiddeld verbruik bedraagt 6,4 l/100 km en de CO2-uitstoot 169 g/km.
Vloeistofgekoelde accu’s
De nieuwste generatie van de Range Rover en Range Rover Sport zijn vanaf het begin af aan ontwikkeld voor de integratie van hybride-aandrijving. Het vloeistofgekoelde accupakket bevindt zich in een beschermend stalen frame onder de bodem van de auto, zodat dit niet ten koste gaat van de ruimte in het interieur of de bagageruimte.
Silk Trail 2013
Zoals gezegd participeert Land Rover met drie dieselhybrides aan de Silk Trail 2013, een 16.000 kilometer lange expeditie door twaalf landen, die enkele van de meest uitdagende wegen, bergpassen en paden zal volgen. De expeditie zal op 15 oktober in Mumbai aankomen.
Op 10 september opent Land Rover al de orderboeken voor de hybride Rangers. De eerste exemplaren zullen begin volgend jaar worden uitgeleverd. Prijzen worden binnenkort bekend gemaakt.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review