Kia Picanto bi-fuel op LPG nu wel naar Nederland

Een Kia Picanto op LPG. Waarom ook niet? Later dit jaar start Kia met de verkoop van deze Picanto bi-fuel, die zowel uit de voeten kan met benzine als LPG en daardoor de operationele kosten laat dalen.

Bij de introductie van de Picanto repte de importeur al over een LPG-versie. Helaas kon de versie vanwege eisen omtrent de typegoedkeuring niet hier worden geleverd. De zaken staan er nu anders voor, en dus krijgt de Picanto er een bi-fuel broertje bij. Het hart van de bi-fuel Picanto vormt een 1.0 liter driecilinder Kappa-benzinemotor met 67 pk en 90 Nm koppel. De benzinetank van 35 liter is behouden gebleven en bevindt zich voor de achteras, terwijl de gastank met een inhoud van 27 liter een plek heeft gevonden onder de bagagevloer op het plek van het reservewiel. Omschakelen van benzine op LPG en andersom gaat via een knop op het dashboard.

Verbruik
Het verbruik op LPG bedraagt 5,6 l/100 km. (97 g/km CO2). Dat is 1,4 l/100 km meer dan de benzineversie, maar daar staat tegenover dat een liter LPG wel fors goedkoper is dan een liter Euro 95. De Kia Picanto LPG arriveert later dit jaar bij de dealer. Een prijs is nog niet bekend. Ook voor deze versie hanteert Kia een garantietermijn van 7 jaar of 150.000 kilometer.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.