Volgens de Japanner bedraagt het vermogen van de Hybrid-R meer dan 400 pk. En dat in een auto ter grootte van een Yaris. Dat belooft wat! Uiteraard gaat het hier puur om een imagobuilder, maar toch. De aandrijflijn bestaat uit een krachtige verbrandingsmotor met klein slagvolume, gecombineerd met krachtige elektromotoren. Een speciaal ontwikkelde regelunit zou de Hybrid-R zowel geschikt maken voor gebruik op de openbare weg als op het circuit. Meer details in een later stadium.
UPDATE:
Inmiddels weten we weer iets meer over de Yaris Hybrid R. Zo bestaat de aandrijflijn uit een 1.6 liter 'racemotor' met een nog onbekend vermogen, gecombineerd met twee elektromotoren, waarbij het vermogen over vier wielen wordt verdeeld. De overeenkomst met de Le Mans-racer zit hem in de supercondensator, waarbij de teruggewonnen remenergie wordt opgeslagen in een supercondensator met de mogelijkheid om heel snel te laden en ontladen. De Yaris Hybrid R debuteert op 10 september rond het middaguur op de IAA in Frankfurt.
UPDATE2:
Vandaag laat Toyota weten dat de aandrijflijn van de Yaris-racer in totaal 420 pk aan vermogen levert. De 1.6 liter viercilinder turbomotor stuurt 300 pk naar de voorwielen. De motor is ontwikkeld door Toyota Motorsport GmbH (TMG) volgens de regels van de Internationale Automobiel Federatie (FIA) als zogenoemde Global Race Engine. De achterwielen zijn elk uitgerust met een 60 pk sterke elektromotor. Over prestaties is nog niets bekend.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review