'Nieuwe AutoRAI moet meer beleving hebben'

Je bent het misschien alweer vergeten, maar de AutoRAI werd dit jaar afgelast. Om de levensvatbaarheid voor een nieuwe AutoRAI te toetsen, zijn vijf denkbare concepten voorgelegd aan een consumentenpanel. Zij gaven aan op zoek te zijn naar meer beleving.

Na het afgelasten van de AutoRAI zijn marketingspecialisten bij elkaar gekomen om vijf nieuwe, mogelijk kansrijke concepten te bedenken. Die concepten zijn onlangs door onderzoeksbureau Motivaction voorgelegd aan een consumentenpanel. Dat panel was samengesteld uit consumenten die eerdere edities van AutoRAI hadden bezocht en dus een ‘warm autogevoel’ hebben.

De panelleden gaven aan het merk AutoRAI nog steeds zeer sterk te vinden en spraken een voorkeur uit om het goede van dit nationale evenement te koesteren maar wel aanpassingen te zoeken waarmee de beurs meer ‘beleving’ biedt. Dat zou kunnen door meer blik op de toekomst, bijvoorbeeld met het tonen van meer conceptauto’s en prototypen. Ook zou de beurs uitgebreid kunnen worden met lifestyle elementen die nauw bij auto’s aansluiten

De tentoonstellingscommissie zal begin september de leden van het Algemeen Bestuur van de afdeling Auto’s nader informeren over opties voor een AutoRAI 2015.

Bron: RAI Vereniging