Citroën DS-modellen vallen in de Nederlandse smaak

Citroën heeft met DS-modellijn flink raak kunnen schieten. Inmiddels is 1 op de 4 nieuw verkochte Citroën-modellen een DS3, DS4 of DS5. De interesse in de DS-en is in vergelijking met andere landen bovengemiddeld. Tijd voor wat feitjes.

Maar liefst 73 procent van de huidige DS-rijders heeft hiervoor een ander merk gereden. En dat is nou precies de bedoeling geweest. Van alle DS3-kopers is 54% vrouw, waarbij er vaak 2 auto’s in het huishouden te vinden zijn. Toch is broer Citroën C3 nog altijd iets populairder in ons land. Dankzij het uitgesproken karakter van de DS3 zie je de DS-derivaat echter veel vaker op de weg rijden.

De Citroën DS4 wordt in 80% van de gevallen door mannen gekocht en één derde van de klanten heeft een THP 155 of THP 200 aangeschaft, de meest krachtige benzinemotor. De DS4 weet een aandeel van 45% nieuwe klanten te interesseren die hiervoor nog nooit Citroën hebben gereden. Dankzij de e-HDi 115 met 20% bijtelling (ook in 2014) hoopt de Nederlandse importeur ook nog zakelijk potten te breken.

Toch heeft Citroën niets te klagen, want met de DS5 HYBRID4 met 14% bijtelling en de e-HDi 115 diesel met 20% bijtelling heeft het merk heel wat leaserijders kunnen strikken. In het eerste halfjaar werden er 1250 nieuwe DS5-en op kenteken gezet, veelal als Business Executive. Daarmee is de DS5 populairder dan een Volkswagen Passat of Volvo V60, om wat zakelijke toppers te noemen. Maar liefst 92% van de kopers is een man(ager).

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.