Opel Insignia overtuigend vernieuwd

Opel heeft de facelift voor de Insignia officieel aangekondigd. Het vlaggenschip viert de wereldpremičre op de 65e editie van de autoshow in Frankfurt en is overtuigend vernieuwd. Het motorenpalet is eveneens in het nieuw gestoken, de 2.0 CDTI scoort slechts 99 gram CO2.

Na spionagebeelden en geruchten is de vernieuwde Insignia nu een feit. Dit topmodel is rondom opgefrist en wint aan elegantie, luxe en efficientie. Het design van de Insignia streeft naar een combinatie van luxe en dynamiek met een laag en breed getekende neus om zijn brede gestalte kenbaar te maken. Ook de grille is breder en lager dan vroeger. De merkbalk met het Opel logo is juist smaller en heeft kleine vleugeltjes die de blik naar de nieuw ontworpen bi-xenon koplampen met AFL + veiligheidsverlichting leidt. De mistlampen worden gecombineerd met brede donkere grondplaten met chroomaccenten. Niet te zien, maar waarschijnlijk wel te voelen is het fijngeslepen chassis dat voor meer comfort moet zorgen. 

Touchscreen infotainment 
Het interieur is van deze tijd gemaakt met enkele detailwijzigingen en een nieuwe generatie infotainment, waarbij Opel meer de nadruk heeft gelegd op smartphonefuncties. Deze kunnen eenvoudig bediend worden via een 8 inch touchscreen op de middenconsole. Daarnaast debuteert spraakbediening in de nieuwe Insignia, en heeft het instrumentarium een kleurenscherm voor de weergave van de boordcomputer, navigatie-info en het gebruik van de smartphone. Andere nieuwe snufjes voor de Insignia zijn de vooraanrijdingsassistent en instappen en starten zonder fysieke sleutel.

Nieuwe SIDI en zuinige CDTI
Aangezien een facelift niet compleet is zonder zuiniger geworden motoren, pakt de vernieuwde Insignia uit met een spaarzame 2.0 CDTI met 120 of 140 pk, die slechts 99 gram CO2 uitstoot. Slimme zakenrijders weten meteen dat het met de bijtelling wel goed zit, want die is 20%. Uiteraard zijn er ook nog andere motoren beschikbaar; de 2.0 BiTurbo CDTI is wederom van de partij met 195 pk terwijl de 2.0 SIDI Turbo en 1.6 SIDI Turbo met respectievelijk 250 pk en 170 pk. De twee nieuwkomers zijn onderdeel van een nieuwe motorengeneratie waarover we eerder schreven. De 2.0 SIDI is standaard vierwielaangedreven en voor beide moderne krachten staat een eveneens nieuwe zestrapsautomaat ter beschikking op de optielijst. Liever LPG? Dat kan ook, en wel met de 1.4 LPG 140 pk die slechts 124 gram CO2 uitstoot en dus ook in aanmerking komt voor 20% bijtelling.

Prijzen
Prijzen voor de nieuwe Insignia beginnen bij 27.995 euro voor de 1.4 Turbo. Standaard beschikt de nieuwe Insignia al over onder andere Radio RF 400 color met grafisch kleurendisplay, 7 luidsprekers, stuurwielbediening, Bluetooth, USB en Aux-in, airconditioning voorzien van ECC en lederen stuurwiel. De 2.0 CDTI Business+ begint bij €30.995 inclusief IntelliLink 900 navigatie.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.