Renault-racertje Twin'Run verrast met 320 pk V6

Als dit geen hot hatch is weten we het ook niet meer....

Renault had beloofd met een klein racertje acte de présence te geven tijdens de 71e Grand Prix van Monaco. Vandaag hebben de Fransen alle details op tafel gelegd. De tweezitter heeft Twin’Run en steelt de show met 320 pk uit een V6.

Afgaande op de geruchten uit de wandelgangen zou de scheurneus van Renault ‘TwinFun’ gaan heten. De waarheid lag dichtbij, want de Fransen hebben hem Twin’Run genoemd. Zoals al te zien was in de gelekte (video)beelden is de Twin’Run een tweezits racertje met een buizenchassis, geinspireerd op de legendarische 5GT en Clio V6.

3.5 V6
Geen wonder dat hij ook een 320 pk sterke 3.5 V6 onder de klep heeft, gekoppeld aan een sequentiele zesbak. We doelen uiteraard wel op de achterklep, want zo’n zescilinder zou nooit onder het kapje voorin passen - daar zit trouwens nu de brandstoftank (40 liter), accu en radiateur. Bovendien is de centrale plaatsing van de motor in de auto – in dit geval gescheiden met de bestuurder door een plexiglazen ruit - historisch verantwoord en interessant voor de rijbeleving.

0-100: 4.5 seconden!
Met die rijbeleving zit het trouwens helemaal goed; koppel 950 kg aan 320 pk uit zes cilinders in een wendbare verpakking en je hebt een racertje met een topsnelheid van 250 km/u die vanuit stilstand naar 100 slechts 4.5 seconden nodig heeft. Dat is nog eens een hot hatch !

Knipoog naar Twingo
Renault sluit het persbericht af met de mededeling dat de Twin’Run een beeld van de stijl van de toekomstige stadsauto’s van Renault geeft. Het bevestigt het vermoeden dat deze Twin’Run nog best eens een Twingo in de toekomst gaat worden. De Twingo wordt namelijk in samenwerking met smart ontwikkeld en die krijgt zijn motor ook achterin.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.