Volkswagen kondigt tientraps-DSG en krachtpatser diesel aan

10-traps DSG en dikke diesels voor Volkswagen. Nieuwe Passat, Cayenne en A6 krijgen plug-in hybridetechniek.

Op een symposium in Wenen schijnt Volkswagen een blik op de toekomst. De Duitsers kondigen een DSG-transmissie met tien versnellingen aan en belooft ook een performance diesel die meer dan 136 pk per liter cilinderinhoud levert. Voor de Audi A6, Volkswagen Passat en Porsche Cayenne staat plug-in hybridetechniek op de agenda.

Voor de toekomst blijft de Volkswagen Groep inzetten op het ontwikkelen van plug-In hybride techniek voor nieuwe modellen zoals de Passat, Audi A6 en Porsche Cayenne maar zegt nieuwe verbrandingsmotoren (voor verschillende brandstoffen) zeker geen vaarwel. Met het feit dat het merk sinds 2000 het motorpalet zo’n 30% zuiniger heeft kunnen maken, verwacht Volkswagen CEO Winterkorn voor 2020 nog eens 15% winst te kunnen boeken. Om dit doel te kunnen bereiken gaan de techneuten lichtere motoren ontwikkelen met een geoptimaliseerde warmtehuishouding en lage interne wrijving.

Nieuwe technieken voor de TDI-motoren maken het mogelijk 100 kW (136 pk) uit een liter cilinderinhoud te peuteren. Winterkorn sprak onder meer over een nieuw injectiesysteem met een inspuitdruk van liefst 3000 bar. Het laat zich raden dat deze innovaties voor Volkswagen de weg vrij maakt naar snelle diesels.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.