Omdat ze in China niet zo veel om vermogen geven, komt de nieuwe Quattroporte daar ook op de markt met een 330 pk sterke V6 turbomotor, naast de 410 pk sterke variant en de V8.
De Ghibli komt in de showroom met zelfde geblazen V6 turbomotoren. Het gamma trapt af met de 330 pk sterke Ghibli, met 500 Nm en een 0-100 tijd van 5.6 seconden. Maserati meldt dat deze variant gezien het verbruik van 9.6 l/100km de minste dorst van de benzinemotoren heeft. De meest krachtige uitvoering krijgt de naam Ghibli S en mag met 410 pk uit dezelfde 3.0 V6 biturbo op pad. Daarmee kan de zescilinder in 4.8 seconden naar honderd sprinten en moet 285 km/u aantikken geen probleem zijn.
Opvallender (maar begrijpelijk) is de komst van de 275 pk sterke V6 diesel. Deze drieliter belooft met deze berg vermogen en 600 Nm niet alleen goed te presteren, maar ook goed te klinken. Daartoe maakt Maserati gebruik van sound actuatoren bij de uitlaatpijpen. In ieder geval kan hij een 0-100 tijd van 6.3 seconden op zijn naam schrijven. Gemiddeld blijft z’n verbruik onder de zeslitergrens.
Automatisch inschakelende vierwielaandrijving Q4 is voor de Ghibli optioneel op de sterkste V6, wél standaard is een achttrapsautomaat en – uniek – een mechanisch sperdifferentieel. Achter de 18-21 inch wielen schuilt remmerij die de Ghibli binnen 36 meter van 100 naar stilstand kan dwingen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review