De verbeterde ix35 zag het licht in Geneve en kreeg naast detailwijzigingen in de neus ook de beschikking over de 2.0 GDI benzinemotor uit de i40. Met 166 pk en 205 Nm trekkracht troeft hij zijn voorganger af, ook als het om brandstofverbruik gaat. Hyundai levert de motor met een zesbak of zestrapsautomaat. Afhankelijk van de uitvoering levert Hyundai nu ook Flex Steer stuurbekrachtiging met drie standen.
Aan het lijstje met luxe kan voortaan parkeersensoren aan de voorzijde, bi-xenon verlichting, stuurverwarming en een nieuw scherm voor de boordcomputer worden toegevoegd. Het radio/navigatiesysteem krijgt ook een groter (7 inch) scherm cadeau. Prettig is daarnaast het verbeterde materiaalgebruik voor de stoelen en deurpanelen. Verlichte bekerhouders en verchroomde ventilatieroosters zijn ook aan modeljaar 2014 besteed. Tenslotte hebben kopers ook keuze uit nieuwe 17 of 18 inch wielen met een metallic grijze afwerking.
ix35 Fuel Cell
Naast de vernieuwingen aan de benzine- en dieselende ix35 introduceert Hyundai deze zomer ook een ix35 op waterstof. De Koreanen zijn de eerste die een zogenaamde brandstofcelauto in serieproductie gaan nemen en ‘vermarkten’ de eerste exemplaren via een leaseconstructie aan bedrijven en early adopters. Deze ix35 wijkt in de neus iets af van zijn doorsneebroers maar biedt dezelfde interierruimte, modaal motorvermogen (136 pk) en een zorgeloze bruikbare actieradius (600 km). Tanken – een klusje van vier minuten - moet gebeuren bij een waterstoftankstation, die momenteel in ons land op één hand te tellen zijn. Uiteraard liggen er de nodige plannen op tafel om dit aantal uit te breiden. Hierbij werkt de Nederlandse overheid aan een koppeling met het waterstofnetwerk in andere landen Europese landen. Deze moet in 2016 gerealiseerd zijn.
Rijtest
Volgende week woensdag (17 april) maken we in Nederland kennis met de Hyundai Ix35 Fuell Cell. Diezelfde middag volgt er verslag met een eerste indruk.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review