V8 Diesel voor Range Rover

Stel, je koopt een grote SUV, bijvoorbeeld een Range Rover. Om toch een beetje op de centen te letten neem je de

Stel, je koopt een grote SUV, bijvoorbeeld een Range Rover. Om toch een beetje op de centen te letten neem je de zescilinder diesel. Leuk, maar een sprint naar de 100 km/h duurt 13,2 seconden. Dat kan natuurlijk niet.

Range Rover heeft hier wat aan gedaan. De SUV krijgt namelijk een V8 diesel met 272 pk waardoor er zomaar vier seconden van de bekende sprinttijd afgaat. Zo kan je je weer prima vertonen bij het stoplicht. Wat ook prettig is, is dat de nieuwe diesel 75 procent stiller is dan de huidige zescilinder.

De V8 heeft een inhoud van 3.6 liter en krijgt twee turbo’s mee en is gebaseerd op de TDV6 van de Sport en de Discovery. Het blok is net als die V6 gemaakt van Compact Graphite Iron. Dit is een combinatie van gietijzer en Grafiet. Aan dit blok is een zestraps automaat gekoppeld.

De TDV8 is niet het enige wat er veranderd aan de Range Rover. Het model krijgt ook nog eens een nieuw interieur. Er zullen wat meer opbergvakjes komen en grotere bekerhouders. Eveneens krijgt het modeljaar 2007 het Terrain Response-Systeem. Dit systeem is een samenwerking tussen de vierwielaandrijving, de tractioncontrole, de differentiëlen en het motormanagement. Hierdoor kan er in terrein nog beter gepresteerd worden. Maar ook met sneeuw zal de SUV beter beheersbaar zijn. Wanneer de TDV8 precies leverbaar is, is nog niet bekend.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.