De Astra Twin Top is nou niet bepaald een designhoogstandje. De opvouwbare hardtop bezorgt de dakloze Astra een nogal stevige bilpartij. Hoe anders oogt de Cascada? De auto is zeer fraai vormgegeven, dankzij zijn softtop perfect in balans, heeft het design-dna van de Insignia en is liefst 23 centimeter langer dan de Astra Twin Top. De Cascada is zelfs langer dan een Audi A5 Cabriolet! Ondanks dat de stoffen kapconstructie inclusief techniek slechts 50 kilogram op de schaal legt, is de Cascada geen lichtgewicht. Verre van. Voorzien van de nieuwe zestienhonderd turbobenzine weegt de cabriolet liefst 1.633 kilogram.
Ondanks zijn zware 'botten' weet de 1.6 SIDI turbobenzine toch genoeg leven in de brouwerij te brengen. De motor levert 170 pk en 260 Nm aan koppel (280 Nm in overboost) vanaf 1.650 tpm. Ten opzichte van de 'oude' 1.6, die langzaam wordt 'uitgefaseerd', is de nieuwe motor een verademing. Hij is veel eerder bij de les, zuiniger en bovenal veel minder luidruchtig. Hij klinkt zowaar nog best aardig ook. De motor geeft de Cascada echter geen vleugels, nee, daarvoor is ie gewoon te zwaar. Opel heeft behoorlijk wat verstevigingen aangebracht in de carrosserie, de Cascada is uiterst stijf. Geen rammeltje of kraakje waarneembaar in het interieur bij wegoneffenheden.
Openen van de stoffen kap kan in 17 seconden en rijdend tot een snelheid van 50 km/u. Sluiten gaat in 19 seconden. Uiteraard volledig elektrisch en zelfs via de afstandsbediening. Aan bagageruimte is 280 liter beschikbaar met het dak open. Genoeg voor twee trolleys. Met het dak dicht bedraagt de capaciteit 380 liter en met de achterbank neergeklapt is er zelfs 750 liter stouwruimte voorhanden. Zowel voor- als achterin is er genoeg ruimte voor de inzittenden. Het meubilair is bewust lager gepositioneerd om de inzittenden uit de wind te houden. Ook zonder windvanger heeft de rijwind nauwelijks invloed op het interieur.
De Opel Cascada staat vanaf april bij de dealer voor prijzen vanaf 34.395 euro voor de 140 pk sterke 1.4. De gereden 1.6 SIDI komt op 37.295 euro. Dieselen kan in de 2.0 CDTI (165 pk) vanaf 40.695 euro. De biturbo diesel (195 pk; 400 Nm) volgt later, evenals een krachtigere benzineversie. Geen koopje, maar de standaarduitrusting is omvangrijk. Denk aan 18-inch lichtmetaal, een automatische airco, parkeersensoren en sportstoelen.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review