Elektrische Land Rover Defender

Land Rover onthult in Genève een elektrische Defender. De auto’s zijn ontwikkeld door Land Rover’s Advanced Engineering Team. Productieplannen heeft de fabrikant vooralsnog niet.

De standaard dieselmotor en de handbak zijn vervangen door een 94 pk sterke elektromotor met een koppel van 330 Nm. Een 300 Volt lithium-ion accupakket met een capaciteit van 27 kWh geeft de elektrische Defender een actieradius van meer dan 80 kilometer. Offroad zou zo’n 8 uur kunnen worden gereden met een volle accu. Opladen kan in 4 uur met een snellader en met een draagbare lader in tien uur, zo meldt de fabrikant.

De accu’s bevinden zich voorin de Defender, daar waar normaal gesproken de dieselmotor ligt. Het accupakket legt zo’n 410 kilogram op de schaal. Dat maakt de elektrische Defender 100 kilogram zwaarder dan de standaard versie. Het ledig gewicht varieert van 2.055 kg tot 2.162 kg, afhankelijk van de carrosserie-uitvoering (Pick Up, Hard Top of Station Wagon).

De elektrische Defender behoudt zijn vierwielaandrijving met centraal blokkeerbaar differentieel. Een traditionele versnellingsbak is overbodig; de transmissie bestaat uit een enkele versnelling met 2,7:1 reductie. Deze is direct gekoppeld aan de vierwielaandrijving. Tevens is een aangepaste versie van Land Rover’s Terrain Response-systeem voor het eerst geïntegreerd in een Defender.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.