Na 50.000 verkochte exemplaren is de LEAF toe aan zijn tweede carrière. Dat zie je er niet aan af omdat slechts de voorbumper ietsje is gewijzigd. De Japanners hebben vooral ingezet op het verfijnen van de techniek, zodat hij bijvoorbeeld een grotere actieradius heeft – met name bij lagere temperaturen. Om dat mogelijk te maken is het verwarmings- en ventilatiesysteem herzien. Het resulteert in een actieradius van 200 km, 24 kilometer meer dan voorheen.
Niet in de laatste plaats is de aandrijflijn opnieuw ontwikkeld waarbij de oplaadtechniek, omvormer en elektromotor in een geheel zijn samengebracht. Het praktische gevolg is onder meer dat de bagageruimte nu 40 liter kon toenemen en nu 370 liter capaciteit heeft. Ook is de beenruimte achterin iets gegroeid.
Verder is de nieuwe Leaf verkrijgbaar in drie uitvoeringen – Visia, Acenta en Tekna – en doet een 360 graden camera en nieuwe, uit suikerriet vervaardigde interieurbekleding zijn intrede. De instapper is doet gewoontjes met wieldoppen en zwarte buitenspiegelkappen, de Acenta komt met lichtmetaal, in kleur gespoten spiegelbehuizing en suede bekleding. De Leaf mag als Tekna rekenen op LED-koplampen, lederen bekleding, BOSE audio en die nieuwe inparkeercamera.
In tegenstelling tot voorheen wordt de nieuwe LEAF voortaan op drie locaties geproduceerd. Voor Europa zal dat binnenkort de fabriek in Sunderland (UK) zijn. Prijzen zijn nog niet bekend.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review