Volkswagen Golf plug-in hybrid aan de stekker in Geneve

De Volkswagen Golf plug-in hybrid. Zo gaat de oorspronkelijk als TwinDrive aangeduide Golf plug-in hybride heten, die naast de Golf GTD en wellicht de elektrische Golf in Geneve zal staan. CO2-uitstoot? 35 gram!

Als Audi een A3 e-tron gaat presenteren kan Volkswagen met de Golf niet achterblijven. En dus wordt de Golf plug-in hybrid op de Autosalon van Geneve een feit. De Duitsers werken al jaren aan de aandrijflijn en hebben al eens een Golf V en Golf VI Variant van plug-in hybridetechniek met een TSI- en elektromotor voorzien, maar begin maart is het resultaat definitief.

De Golf TwinDrive BlueMotion wordt aangedreven door dezelfde 1.4 TSI 150 pk benzinemotor die wordt bijgestaan door een elektromotor. De aandrijflijn drijft de voorwielen aan en een speciale DSG-automaat neemt op- en terugschakelen automatisch over. Dankzij een elektrische actieradius van zo'n 50 kilometer moet de Golf TwinDrive net als de A3 e-tron in staat zijn slechts 35 gram CO2 per kilometer uit te stoten en 1.5 l/100km benzine te verbruiken. Als de Golf TwinDrive nog dit jaar op de markt komt, worden zakelijk rijders de watten gelegd met 0% bijtelling. Bij introductie in 2014 komt de bijtelling op 7%.

Of Seat in navolging van Audi en VW ook in Geneve uit pakt met een Leon TwinDrive, is nog niet duidelijk. Het zou zo maar kunnen dat zij nog even moeten wachten. Seat heeft op basis van de vorige generatie Leon al wel een studiemodel gepresenteerd.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.