Alfa Romeo 4C komt er nu echt aan

Eindelijk krijgt de begeerlijke Alfa Romeo 8C een klein broertje, de 4C. De nieuwe sportauto met middenmotor en achterwielaandrijving toont zich op de Autosalon van Geneve.

Komt-ie nou wel of niet? De geruchten over een Alfa Romeo 4C waren niet te missen. Alfa leek er zelf ook nog niet uit te zien wanneer de tweezits sportauto – gebaseerd op een studiemodel uit 2011 – daadwerkelijk op de markt zou moeten komen maar gelukkig zijn ze er uit. Het eindresultaat is een echt compact racertje met een lengte van minder dan vier meter. Dankzij een breedte van twee meter is de 4C wel degelijk imponerend. Wat je niet ziet is dat Alfa voor de ontwikkeling van de auto gebruik heeft gemaakt van koolstofvezel en aluminium, want de 4C moet natuurlijk niet alleen sportief er uit zien, maar ook topfit zijn.

Uiteraard moet de Alfa Romeo 4C ook onder de motorkap van goede huizen komen en dus mag een gepeperde versie van de 1.750 turbobenzinemotor uit de Giulietta QV aan de bak. De viercilinder (met een nog onbekend vermogen, maar reken op dik over de 200 pk) is gekoppeld aan Alfa’s TCT-automaat met dubbele koppeling. Om het feest compleet te maken monteren de Italianen een DNA-schakelaar met race-stand. De Alfa Romeo 4C is klaar voor het echte werk…

 De Alfa Romeo 4C maakt zijn officieel debuut op de Autosalon van Geneve. Later dit jaar opent Alfa de orderboeken. Tegelijkertijd wordt de 4C ook in Amerika leverbaar.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.