De vernieuwde Grand Cherokee heeft een chiquer uiterlijk gekregen door een nieuwe neus met subtielere grille en koplampen. Achteraan zijn de ‘doe-maar-gewoon-achterlichten’ verruild voor geliktere exemplaren met LED-lampjes. Ook zijn er nieuwe velgen en lakkleuren. Het interieur is opgewaardeerd met een nieuw stuur, verbeterd materiaalgebruik en een nieuw UConnect-systeem met 8.4 inch scherm. Achter het stuur vinden we een 7 inch TFT-cluster die verschillende informatie in een handomdraai laat zien. Tenslotte doen de laatste veiligheidssystemen intrede, waaronder het Forward Collision Warning systeem met Crash Mitigation zodat kop/staart-aanrijdingen kunnen worden voorkomen.
Zowel de 3.0 liter diesel als de 3.6 liter zescilinder benzine en HEMI-V8 uit de SRT zijn zuiniger geworden door toepassing van een achttrapsautomaat. Ook nieuw is een ECO-mode die de aandrijflijn in een nog zuinigere toestand brengt. De V8 heeft cilinderuitschakeling om bij lage belasting in viercilindermode te gaan. De luchtvering kan in een aerodynamische Aero Ride Height woren ingesteld. De nieuwe Selec-Terrain knop is uitgebreid met Selec-Speed Control, waarbij met behulp van de flippers aan het stuur zowel klim- als de daalsnelheid bepaald kan worden. Handig voor terreinrijden, dus.
Jeep stuurt de vernieuwde Grand Cherokee in het derde kwartaal van dit jaar naar de showroom. Prijzen zijn dus nog niet vrijgegeven, al wil de importeur wel al kwijt dat het leveringsprogramma zal bestaan uit Laredo, Limited, Overland en Summit. Elke uitvoering beschikt in ieder geval standaard over bi-xenonverlichting. De uitvoeringsvariant Summit vertegenwoordigt de meest exclusief mogelijke keuze en trakteert op Natura Plus-leer op de zitplaatsen en suède-stof op de stijlen en hemelbekleding. Daarnaast is een 825 watt sterke Harman Kardon geluidsinstallatie gemonteerd met negentien speakers en drie(!) sub-woofers.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review