De Europese versie van de 370Z Nismo - hij was al in Japan leverbaar - komt alleen als handgeschakelde Coupé op de markt. Nissan heeft zowel de techniek, carrosserie en het interieur aangepast om de 370Z nog sportiever in het leven te laten staan. De agressievere neus met rode Nismo-lijn is niet alleen bedoeld om indruk te maken in andermans binnenspiegel, maar levert ook een bijdrage aan meer neerwaartse druk en dus een betere wegligging.
Uniek zijn de extra lichte 19 inch lichtmetalen velgen met rode remklauwen en high-performance remmen. Ook het onderstel en de wielophanging zijn fijngeslepen om de weg- en circuitprestaties te verhogen. Daarbij helpt eveneens de niet te missen, extra grote achterspoiler.
Het interieur van de 370Z Nismo is bijpassend opgeleukt. Het stuurwiel is afgewerkt met alcantara en leder en op het stuur zit een centreermarkering, zoals bij raceauto’s en de eerste Nismo-variant Juke Nismo. De sportstoelen zijn volledig elektrisch verstelbaar en voorzien van een Nismo-logo en rood stiksel.
Weer van technische aard is de motortuning. Nissan heeft het vermogen van de smakelijke 3.7 V6 iets verhoogd naar 344 pk. Tegelijkertijd steeg het koppel iets naar 371 Nm. Nu de 3.7 liter motor en de 370Z zelf in topvorm zijn kan er in 5.2 seconden nar 100 worden gesprint, onder luide begeleiding van de getunede uitlaat. Smullen!
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review