Nieuwe Mazda6 nu ook als Sedan (en met extra motoren)

Mazda staat op het punt in navolging van de Sportbreak, de Mazda6 Sedan te introduceren. Tegelijkertijd doen twee dieselmotoren intrede – waarvan één met 20% bijtelling. Ook is er groen licht voor een 2.5 benzine met 192 pk.

De Mazda6 Wagon was als één van de eerste landen in Europa al leverbaar vanaf november 2012, maar nu ook de andere landen de nieuwkomer bij de dealer heeft staan is het tijd om het leveringsprogramma compleet te maken met de sedan en extra motoren. Naast de 2.2 liter SkyActiv-D diesel met 175 pk en de nieuwe topmotorisering 2.5 benzine met 192 pk is de 2.2 SkyActiv_D met 150 pk de meest interessante. Die versie komt namelijk (alleen als Sedan) in aanmerking voor 20% bijtelling. En dat is natuurlijk goed nieuws voor de zakelijk rijder. Ook fijn om te weten: de Sedan heeft een langere wielbasis dan de Sportbreak en kan daardoor meer beenruimte bieden.

Mazda’s nieuwe SkyActiv-D dieselmotor werd al geleverd in de CX-5 en is dus ook voor de nieuwe Zes weggelegd. In de 150 pk uitvoering ontwikkelt hij 380 Nm bij 2000 toeren, verfijnd met een balansas om trillingen tegen te gaan. Uitgerust met een zesbak sprint de diesel in 9.0 seconden naar 100 en komt het verbruik op slechts 3.9l/100km. Hierdoor bereikt Mazda een CO2-uitstoot van slechts 104 gram, een unieke waarde om trots op te zijn. Optioneel is een automatische zesversnellingsbak beschikbaar, maar met een CO2-uitstoot van 127 gram komt deze niet in aanmerking voor 20% bijtelling.

De nieuwe 2.5 liter benzinemotor peutert er 192 pk en 256 Nm  uit en kan daarmee in 7.8 seconden naar 100 versnellen. De Mazda6 2.5 SkyActiv-G scoort 6.3 liter per 100 km en stoot 148 gram uit. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.