Meer details nieuwe Ferrari F150

De Ferrari Enzo-opvolger is bijna een feit. Inmiddels heeft Ferrari zelf meer details over hun nieuwe F150 losgelaten. Zijn 6.3 liter V12 is met het HY-KERS hybridesysteem nog 10 procent sneller van 0-200 km/u.

De nieuwe F150 is weer een paradeaardje pur sang. Ferrari heeft bij de ontwikkeling gebruik gemaakt van vier soorten koolstofvezel om de carrosserie licht maar vooral ook zeer stijf te maken. Ten opzichte van de Enzo is de F150 zo'n 25% stijver. Net als bij een Formule 1-auto is ook een optimale gewichtsverdeling en een laag zwaartepunt niet weg te denken. Zodoende is de accu en de brandstoftank vlak achter de bestuurder, laag bij de grond geplaatst. Het intérieur is wederom om de bestuurder heen gebouwd en biedt de bestuurder een set verstelbare pedalen en een vast gepositioneerde, op maat ingestelde bestuurdersstoel. Nog meer dan zijn voorganger lijkt de F150 een 'street legal F1-auto te gaan worden.

Ferrari voorziet de F150 zoals eerder bekend werd van een opgewaardeerde 6.3 liter V12 uit de F12berlinetta. Die twaalfcilinder heeft standaard al 740 pk en daar zal de F150 ongetwijfeld flink overheen gaan, mede door de introductie van het HY-KERS elektrische hybridesysteem. Met dit systeem is tijdelijk meer vermogen beschikbaar en kan Ferrari nog eens 10 procent van de 0-200 tijd afsnoepen. Kers levert ook een positieve bijdrage aan de emissies omdat remenergie kan worden opgeslagen en later kan worden ingezet.

Begin volgend jaar gaat de Ferrari F150 volledig uit de doeken.