Voor de perspresentatie van de vernieuwde Fiesta koos Ford het Romeinse Cinecitta'. Aan de buitenkant valt de geheel gerestylede neus op, met nieuwe koplampen, bumpers en vooral de hoger geplaatste grille, die overeen komt met die van andere Fords. Achter werden ook bumper en lichtunits vernieuwd. Het interieur werd opgewaardeerd in alle opzichten. De nieuwe Fiesta wordt leverbaar met 7 motoren, waaronder vier driecilinder éénliter EcoBoost, van 65 en 80 (zonder turbo) pk en de al bekende turboversies van 100 of 125 pk. Een zowel bijzondere als veilige innovatie is het Active City Stop systeem, een noodremhulp die bij lage snelheden een kop-staart botsing voorkomen kan.
Helaas waren er geen testauto's met de echt nieuwe éénliter driecilinder EcoBoost-motoren zonder turbo, dus werd het de bekende 125-pk'er. Zoals te verwachten heeft die niet de minste moeite met de1.080 kg wegende Fiesta. De enorme souplesse openbaart zich vooral in flitsende tussensprintjes, die in het Romeinse jungle-verkeer echt nuttig zijn. Vanuit stilstand sprint deze Fiesta in 9,4 tellen naar de honderd - en dat zegt ook al heel wat. Op de Autostrade en wat kronkelende bergweggetjes imponeren zowel de stabiliteit in rechte lijn als de wendbaarheid. Samen met het opgefriste exterieur en het opgewaardeerde interieur is de eerste indruk: aantrekkelijk en vooral erg speels.
De vernieuwde Fiesta staat rond de jaarwisseling bij de dealer. Prijzen starten bij 13.595 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review