Tot nu toe is de Megane als Estate GT alleen leverbaar met de TCe190 benzinemotor. De Fransen zijn in een dolle bui en halen voor die auto ook de tweeliter turbomotor uit de Megane RS naar ons land, maar dan met 220 pk. Met een dergelijk vermogen en 340 Nm is de Estate nog sneller dan de reguliere versie, terwijl het verbruik nauwelijks hoger ligt: 7.2 l/100km en 169 gram CO2. Ook deze GT 220 is uitgerust met start/stop-techniek. Hoe snel deze gezinsvriendelijke Fransoos is weten we nog niet; zeker is wel dat hij de 7.3 seconden en 230 km/u topsnelheid van de TCe 190 zal overtreffen.
De Mégane GT staat sportiever in het leven dan zijn brave broeders door een sportonderstel dat is gebaseerd op die van de Megane RS, ook heeft hij dezelfde banden. De stuurbekrachtiging en remmerij is aangepast om de sportieve aspiraties van de auto (en de bestuurder) de baas te zijn. Voor visueel onderscheid heeft Renault hoogglans zwarte details voor de buitenspiegels en de diffuser in petto. Ook in de neus zien we dat glimmende materiaal terug. Speciaal voor deze GT zijn zwarte 18 inch lichtmetalen wielen weggelegd. De gelimiteerde editie is verder herkenbaar aan de GT 220 badge en de in kleur gespoten deurgrepen. Het interieur krijgt een potige pooknop evenals een GT 220 badge mee.
Renault bouwt de Megane GT in Spanje en stuurt de eerste exemplaren rond de jaarwisseling naar Nederland. Prijzen beginnen bij 33.990 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review