Nieuwe Mazda 6 in de aanval

Mazda heeft op de IAA in Frankfurt de nieuwe ‘6’ gepresenteerd. Daarmee volgt hij zijn voorganger uit 2002 vanaf

Mazda heeft op de IAA in Frankfurt de nieuwe ‘6’ gepresenteerd. Daarmee volgt hij zijn voorganger uit 2002 vanaf november dit jaar op. De Japanners hebben zich flink uitgeleefd, een compleet nieuw sportief design, zuinigere motoren en meer ruimte moeten de 6 weer tot een succes maken.

De nieuwe Mazda 6 is 6,5 cm langer, 1,5 cm breder en een halve centimeter hoger dan de eerste generatie. Samen met een 5 cm langere wielbasis creëert dat aardig wat ruimte voor de passagiers. In tegenstelling tot de concurrentie nam het leeggewicht van de 6 wat af, wat ook meteen – geholpen door een lagere luchtweerstand - een positieve invloed heeft op het brandstofverbruik.

Aan luxe en veiligheid geen gebrek. Zes airbags, een stabiliteitssysteem en adaptieve verlichting zorgen voor de nodige veiligheid. Luxe als een Bose-geluidsysteem, bluetoothvoorbereiding en parkeersensoren doen de passagiers ook een plezier.

De motorisering begint met de 118 pk sterke 1,8. De 2,0 litermotor biedt 134 pk en kan gekoppeld worden aan een automatische versnellingsbak. Nog meer kracht is te vinden in de 2.5 liter viercilinder met 170 pk. Het verwachte topmodel, de MPS, laat nog even op zich wachten. Dieselaars hebben maar één keus; de 2,0 CiTD met 138 pk is de enige diesel voor de 6, maar die lijkt ons geen slechte keuze.

De prijzen worden op een later tijdstip bekend gemaakt.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.