Facelift en nieuwe diesel voor SsangYong Rexton

Eerder dit jaar had SsangYong het ons al beloofd dat de Rexton weer een facelift zou krijgen. Inmiddels hebben de Koreanen er een boekje over open gedaan. De SUV wordt rondom opgefrist en krijgt daarnaast een nieuwe dieselmotor. Zijn debuut vindt plaats in Parijs.

Het zal niet ontgaan dat de derde generatie Rexton een nieuwe neus heeft gekregen. Het hertekende gezicht legt meer de nadruk op de breedte van de auto, terwijl de nieuwe achterklep juist hoekiger ontworpen is. Waar SsangYong vooral haast mee had was de vijfcilinderdiesel die voorin lag te snorren. Deze kon niet meer voldoen aan de strengere emissie-eisen en dus is de 155 pk sterke e-XDi Active dieselmotor uit de Actyon pick-up en Korando geleend.

Hiermee stoot de Rexton 15 procent minder brandstof uit dan zijn voorganger, nu 193 gram/km en 7.3 liter per 100 km. Zo’n 360 Nm koppel is beschikbaar tussen 1500-2800 toeren. Vanaf stilstand is 190 Nm voorhanden en dat is wel zo prettig wanneer er 2600 kg (voor alle versies) aan de haak zit. De voorgaande 3500 kg heeft het merk moeten laten varen. Wel zet de nieuwe versie meer in op veiligheid, met standaard ESP, Active Rollover Protection, bandenspanningsensoren en parkeersensoren. 4WD of een automaat is optioneel.

Hoewel beelden van het interieur niet meteen iets zeggen, belooft SsangYong veel goeds met goede afwerking, aluminium accenten en chroomtoetsen. Ook ontbreekt een 12V-aansluiting niet, bluetooth, USB-aansluiting, elektrisch verstelbare stoelen, stoel- en achterbankverwarming, cruise control, lederen bekleding en nog veel meer evenmin.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.