Citroën wil het productaanbod vergroten en zich vooral positioneren in het C-segment. Prioriteit is investeren in de internationale markten met een sterke groei zoals Noord-Afrika, China of Rusland. In die markten zijn compacte sedans populair, en dus lanceren de Fransen de C-Elysee en C4 L. De C-Élysée is bedoeld als betaalbare sedan met veel ruimte. Gezien de wielbasis van 2.65 meter – bijna overeenkomstig een ‘gewone’ middenklasser - moet dat wel lukken. De capaciteit van de bagageruimte is 506 liter. Citroën zal de sedan in het Spaanse Vigo produceren. Eind dit jaar worden de eerste landen zoals Turkije, Midden-Europa en Algerije met de eerste exemplaren op hun wenken bediend.
De Citroën C4 L is eigenlijk gewoon een C4 met verlengde wielbasis maar dit model zetten de Fransen op een hogere trede in de ladder, met een vleugje chique. Het interieur is daar met extra ruimte, verstelbare rugleuningen en comforthoofdsteunen helemaal op ingesteld. De Citroën C4 L is ook leverbaar met de laatste nieuwe benzinemotoren: de THP 150/170 en de VTi 135. Ze kunnen beide gekoppeld worden aan de nieuwe sequentiële 6-traps automaat. Om optimaal te beantwoorden aan de bijzonderheden van iedere markt zal de Citroën C4 L geproduceerd worden in alle gebieden waar de auto op de markt zal worden gebracht: in Wuhan in China vanaf eind 2012 en in Kaluga voor Rusland in de loop van de eerste drie maanden van 2013.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review