Je kunt je natuurlijk afvragen of een grote zevenzits SUV ook als AMG-model door het leven kan gaan. Maar omdat er - zeker in Amerika - toch vraag is naar zo'n heldhaftig uitgevoerde GL, is Mercedes-Benz de beroerdste niet er een op de markt te brengen.
Naast een sportiever afgewerkte carrosserie met scherpere bumpers, grote uitlaten, skirts en 21 inch AMG-wielen met maat 295 banden ligt onder de motorkap een 5.5 liter V8 met twee turbo's te trappelen van ongeduld. In de GL63 AMG levert de krachtcentrale 557 pk en 760 Nm. Reken maar dat de GL daarmee van zijn plaats komt; 0-100 duurt 4.9 seconden en de topsnelheid is begrensd op 250 km/u. Verbruik? Vooruit: 12.3 l/100km en 288 gram CO2. Hier geen BPM of bijtellingsvoordeel...
Een systeem als AMG Ride Control als actieve stabilisatoren zorgen ervoor dat de GL daadkrachtig op de weg ligt, zonder in te boeten op comfort. Uit eigen ervaring met beide innovaties in de M-Klasse weten we dat het effect zeer groot is.
Het interieur van de GL 63 AMG is zowel luxe als sportief ingericht met lederen afwerking, elektrisch verstelbare sportstoelen, een AMG sportstuur en schakelpaddles. Het centrale TFT-scherm toont bij instap het AMG logo en een AMG-hoofdmenu. In november komt de GL 63 AMG op de markt, ongeveer gelijktijdig met de introductie van de reguliere GL.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review