Meer gegevens Porsche 918 Spyder. Geen 3.2 maar 4.6 liter V8!

Wie had dat gedacht! In deze tijden van downsizing maakt Porsche doodleuk bekend dat de 3.2 liter V8 uit notabene de 918 conceptcar niet voldoende is en komt vervolgens met een achterlijk dikke 4.6 liter op de proppen!

De 918 Spyder bevindt zich momenteel in de laatste fases van ontwikkeling. Het doel is om in september volgend jaar de productie te starten zodat de eerste klanten hun hybride monster voor het einde van dit jaar kunnen ontvangen.

De originele conceptcar uit 2010 was voorzien van een 3.2 liter V8, die gekoppeld zou worden aan een elektromotor. We moesten even twee keer lezen of onze ogen ons niet voor de gek hielden, maar Porsche is daadwerkelijk van plan om de 3.2 liter te vervangen door een 4.6 liter V8. It's all about the cubic inches zullen we maar zeggen.

Zowel de elektro- als de benzinemotor zullen de achterwielen aandrijven. In de praktijk betekent dit een gecombineerd vermogen van ongeveer 770 pk op de achterwielen. Slik. Verder zal het mogelijk zijn om zelf te wisselen tussen twee- of vierwielaandrijving. Goed bekeken bij Porsche.

Het meest bizarre is nog dat Porsche beweert dat de 918 in staat zal zijn een verbuik van 78 miles per gallon neer te zetten. Een snelle rekensom leert dat de 918 1 op 33 kan rijden.. 3 liter op de honderd kilometer, en dat in een snelheidsmonster dan in 3.0 seconden de honderd aantikt en doortrekt tot een duizelingwekkende 325 km/h.

Toekomstmuziek of de harde realiteit? Het zal ons benieuwen, voor nu blijven we lekker even watertanden!