Renault diesel voor nieuwe Mercedes-Benz A-Klasse

De 'technische' samenwerking tussen Renault en Daimler krijgt concreet gestalte in de nieuwe A-Klasse. Daarin debuteert de OM607, een 1.5 liter diesel gebaseerd op de nieuwste generatie dCi 110 van Renault.

We kennen de 1.5 liter turbodiesel van Renault als een soepele, krachtige motor die breed inzetbaar is. Daimler had er ook wel oren naar en stopt 'm - na zelf nog even nagelopen te hebben - in de nieuwe A-Klasse. Met 109 pk en 260 Nm is de 'OM607' een prima instapper voor Mercedes' kleinste. Dankzij het efficiente karakter van de motor en zes goed gespatieerde versnellingen stoot de A 180 CDI gemiddeld 98 gram CO2 per kilometer uit. Met gepaste trots melden de Duitsers nog dat het start/stop-systeem is verfijnd en nu ook werkt bij temperaturen tot 10 graden onder nul.

Wie de A 180 CDI met de 7G-DCT automaat met dubbele koppeling bestelt krijgt overigens de nieuw ontwikkelde 1.8 liter diesel in het vooronder met hetzelfde vermogen en 250 Newtonmeter. Het op de 2.1 liter gebaseerde blok is als A 200 CDI met 136 pk beschikbaar. De 2.1 liter diesel zelf zal debuteren als A 220 CDI en levert 170 pk en 350 Nm. Genoeg te kiezen dus!

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.