De Impreza is inmiddels weer toe aan de derde generatie en zal in Europa als hatchback verschijnen, ontworpen voor een breed publiek. Geheel volgens traditie wordt de Impreza voorzien van vierwielaandrijving en een viercilinder boxermotor, met een cilinderinhoud van 1,5 en 2,0 liter.
De Justy komt ook opnieuw aan zet. Waar het vorige model overeen kwam met de Suzuki Ignis, is er dit keer veel gelijkenis met de Daihatsu Sirion 2. Niet heel origineel, maar ook niet onverstandig. De compacte auto is namelijk behoorlijk ruim van binnen en gaat spaarzaam met de brandstof om. Dat vierwielaandrijving niet tot de mogelijkheden behoort is misschien opvallend, maar geen onrealistische keuze. De Justy krijgt op deze manier een aangenaam prijskaartje, een belangrijk punt in dit segment.
Hoewel de Tribeca hier nog niet zo heel lang op de markt is, trekt Subaru de stoute schoenen aan en toont in Frankfurt de opgefriste SUV. Met gewijzigde, stoere looks van zowel in- als exterieur én een nieuwe 3,6 liter zescilinder boxermotor moet dit model weer helemaal bij de tijd zijn.
Klanten die een Subaru met dieselmotor wilden bestellen kregen tot nu toe altijd nul op rekest. Dat is gelukkig binnenkort verleden tijd, want in Frankfurt wordt een gloednieuwe viercilinder ‘dieselboxer’ gepresenteerd. Een knap staaltje techniek!
Subaru heeft aanzienlijke status in de rallywereld gekregen. Dat laten de Japanners niet zomaar aan zich voorbij gaan. De WRC Concept moet daar voor zorgen. Dit prototype is gebaseerd op de nieuwe Impreza hatchback en lijkt met z’n grote spoiler en goudkleurige wielen weer helemaal klaar te zijn voor een snel potje ‘zandhappen’.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review