Waarom blijft Mercedes-Benz de G-Klasse bij de tijd houden? Simpelweg omdat er vraag naar is! Natuurlijk is het nu ook een stukje prestige om de iconische terreinridder bij de tijd te houden. Van buiten zie je dat niet direct; slechts een iets ander grille, dagrijverlichtinh, nieuwe buitenspiegels en een vers setje lichtmetaal zorgen voor de 2012-look.
Heel anders gaat het er binnen aan toe; de G-Klasse heeft een grondig vernieuwd interieur. Kijk maar eens naar het stuur, het instrumentarium, de stoelen....allemaal nieuw. Ook de middenconsole is strakgetrokken in lijn met de andere modellen uit de familie. Als kers op de taart voorzien de Duitsers in een nieuw COMAND-navigatiesysteem met een TFT-scherm dat bovenop is geplaatst. Net als in de B-Klasse. Hip! Het nieuwe COMAND maakt het ook mogelijk om te internetten vanuit de auto. Dat had de G in 1979 nooit kunnen dromen...
Onderhuids veranderde ook het nodige. De 350 BlueTEC diesel en 500 V8 blijven onverminderd leverbaar maar zijn nu gekoppeld aan een zeventrapsautomaat; helemaal nieuw zijn de G63 AMG V8 en G65 AMG V12. Die eerste betreft een biturbo geblazen achtcilinder goed voor 544 pk en 760 Nm. De V12 is een almachtige topmotorisering met zes liter cilinderinhoud waarbij de mannen van AMG 612 pk in de aanbieding hebben. Met 1000 Nm tussen 2300-4300 toeren kan de G-Klasse hemel en aarde bewegen. Daar staat wel bijna 400 gram CO2 tegenover. Niet verder vertellen!
Nederlandse prijzen voor de vernieuwde G-Klasse zijn nog niet bekend maar vanaf juni staat hij bij de dealer. In Duitsland begint het avontuur bij 85.000 euro en loopt de teller op naar 137.000 euro voor de G63 AMG en....264.000 euro voor de G65 AMG. Nadere informatie over de nieuwe G 63 AMG en G 65 AMG volgt op korte termijn.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review