Zoals eerder is bekendgemaakt is de E 300 BlueTEC Hybrid een dieselhybride waarbij de vertrouwde, 2.1 liter turbodiesel met 204 pk uit de 250 CDI wordt bijgestaan door een elektromotor. Door slim samen te werken of juist zelfstandig voor de aandrijving te zorgen haalt deze E-Klasse een verbruik van 4.2 l/100km. Met 109 gram CO2-uitstoot komt de hybride in aanmerking voor 20% bijtelling. Ook na 1 juli, als de fiscale regels weer zijn aangescherpt. De lagere bijtelling geldt alleen voor de Limousine, wie een Estate bestelt stoot 116 gram uit en dan zit je vast aan 25% bijtelling.
Ondanks de ‘zuinige’ opzet van de E 300 BlueTEC Hybrid – hij is 15% zuiniger dan de ‘gewone’ 250 CDI dieselversie - staan de prestaties op een hoog niveau; de Duitser snelt in 7.5 seconden naar 100 en haalt maximaal 242 km/u.
Volledig elektrisch rijden is mogelijk gedurende 1 kilometer met een maximale snelheid van 35 km/u. Tot een snelheid van 160 km/u kan de CDI-motor worden uitgeschakeld en op de elektromotor worden gereden tot dat de accu (geplaatst onder de motorkap!) leeg is. Voor het onderbrengen van alle andere hybridecomponenten zijn geen constructieve wijzigingen aan de E-Klasse nodig. Het ruimteaanbod is dan ook identiek aan dat van de modellen met alleen een verbrandingsmotor.
Naast de te verwachten prijsstelling van 56.500 euro zal de E 300 BlueTEC HYBRID zijn uit te rusten met een Premium Edition pakket. Dit pakket bestaat uit het Businessclass-pakket, de Avantgarde-lijn, 16 inch lichtmetalen velgen en winterbanden af-fabriek. De meerprijs voor de Premium Edition bedraagt 2495 euro. Zeventien lichtmetalen velgen staan in de optielijst voor 995 euro.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review