DCT-transmissie voor nieuwe Kia cee'd

Opvallend nieuws uit de hoek van Kia. De nieuwe cee'd wordt leverbaar met de DCT-tranmissie in combinatie met de 1.6 GDI benzinemotor. En dat dat terwijl neef Hyundai i30 het met een conventionele automaat moet doen. Baas boven baas?

Hyundai en Kia vissen als partners uit dezelfde vijver met technische innovaties, transmissies en motoren. Dat beide merken zo hun eigen keuze (moeten?) maken blijkt wel uit het feit dat de nieuwe cee'd leverbaar wordt met de DCT-bak, een automaat met dubbele koppeling net als DSG van Volkswagen. De DCT-transmissie heeft zes versnellingen en werkt efficienter en sneller dan de conventionele automaat die de nieuwe Hyundai i30 meekrijgt. Verbruikscijfers zijn nog niet bekend al kun je er van uit gaan dat de nieuwe cee'd met DCT ook in aanmerking komt voor 20% bijtelling. Zijn 1.6 GDI benzinemotor (135 pk) is namelijk bijzonder zuinig met een verbruik van 5.0 l/100km en daar zal de nieuwe automaatvariant weinig op toegeven.

De Koreanen wisselen wel vaker stuivers aangezien de 1.6 liter turbomotor eerst voor de nieuwe Hyundai is weggelegd terwijl de cee'd 'm pas later voorin heeft liggen in de driedeurs pro_cee'd. In Geneve debuteerde ook de stationwagonvariant van de cee'd. Deze arriveert nog dit jaar op de markt, de pro_cee'd volgt in 2013.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.