Vernieuwde Hyundai i20 nu officieel

De vernieuwde Hyundai I20 is nu alvast officieel in digitale vorm voorgesteld. Met nieuwe ‘belastingvrije’ motoren en een fris gezicht kan de compacte Koreaan weer even mee.

Zoals we al eerder zagen heeft Hyundai de i20 een opgefrist gezicht gegeven conform de huidige designfilosofie. Met nieuwe lakkleuren en dito achterlichten zijn de grootste wijzigingen wel benoemd. Het interieur is vooral opgewaardeerd met nieuwe bekledingsstoffen en afwerkingsmaterialen. Ook heeft men gewerkt aan de verbetering van geluidsisolatie.

Onder de motorkap maakt de i20 een sprong voorwaarts, zowel als het om presteren en zuinigheid gaat. De nieuwe 1.25 liter benzinemotor is met 85 pk en 109 gram CO2 nog een paar maanden ‘belastingvrij’ aan te schaffen. Ook debuteert de 1.1 CRDi – reeds bekend uit neefje Kia Rio – met 75 pk in de i20. Gezien de CO2-uitstoot voor deze diesel slechts 84 g/km bedraagt heeft Hyundai een ware CO2-kampioen in handen.

Niet te zien is dat Hyundai ook het onderstel heeft fijngeslepen. De doorontwikkeling moet voor een dynamischer weggedrag zorgen. De elektrische stuurbekrachtiging is geoptimaliseerd voor stadsgebruik.

Medio mij kunnen we met de vernieuwde i20 gaan rijden en dus verwachten we het faceliftmodel vlak voor de zomer in de showroom. Prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.