DS 4 Racing met hypermodern laagje

Net als bij de DS3 krijgt ook de DS4 een racing uitvoering. De mannen van Citroën Racing zijn druk bezig geweest om ook deze keer de DS om te bouwen tot racemonster. In Geneve beleeft hij z’n primeur.

Met een onderstel van 35 millimeter lager dan de standaardversie, en grotere spoorbreedte voor men achter – resp. 55 en 75mm – moet het qua wegligging in ieder geval we komen. Daarnaast beschikt deze sportieveling over een diffuser, een voorspoiler, een lagere schouderlijn en verbrede wielkasten. De 1.6-liter turbomotor is opgevoerd tot 256 pk en dat is met 160 pk per liter een record voor een in serie gefabriceerd model. Qua uitstoot blijft de schade ook beperkt, slechts 155 gr CO2.

Maar er is meer. De DS4 Racing heeft vóór remmen met vaste remklauwen en grotere schijven met een diameter van 380 millimeter en rondom speciale 19-inch velgen.

Omdat het oog ook wat wil is deze rappe Fransman voorzien van een matgrijze laklaag met reliëfeffect, waarmee Citroën andermaal een primeur in handen heeft. Deze speciale lak zorgt voor een andere lichtweerkaatsing en dat moet de auto een nog sportiever en moderner imago geven. Als we deze foto zo bekijken is dat aardig gelukt!