Qua prestaties is de Ferrari er dus, ondanks de aanpassingen, niet bepaald op achteruit gegaan; zo is de acceleratie van 0-100 km/u teruggebracht naar 3,8 seconden. Dankzij nieuwe uitlaatspruitstukken en motormanagement levert de V8 nu 490 steigerende paarden met een maximumkoppel van 505 Nm bij 5.000 tpm.
Dat deze flamboyante krachtpatser ondanks de gewichtsverlaging niets in heeft hoeven te boeten komt door de unieke aluminiumtoepassingen en constructietechnologieën van het Scaglietti Centre of Excellence.
Voor de Ferrari-liefhebber die graag sportief en dynamisch wil rijden maar niet gelijk in een raceauto terecht wil komen is het optionele Handling Speciale-pakket ontwikkeld. Door onder andere veranderingen aan de wielophanging reageert de auto sneller op acties van de bestuurder en is de wegligging sterk verbeterd. Verder bestaat het Handling Speciale-pakket uit Magnetorheological schokdempers, stijvere veren en een kleinere stuuruitslag. Het geheel zorgt voor een nog comfortabelere rijervaring dan je al gewend was van de California.
Naast de technische vernieuwingen is het kleurenpalet uitgebreid. Met onder meer two-tone afwerking, drielaagstechnologie en klassieke kleurenschema’s in een nieuw jasje, kun je nu naar hartenlust je favoriete kleurensamenstelling kiezen, al gaat er natuurlijk niets boven scharlaken rood.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review