Zoals gezegd is de Audi TT RS Plus het nieuwe topmodel. Geheel volgens de baas-boven-baas-filosofie is die TT - verkrijgbaar als Coupé en Roadster - nog sneller. De 2.5 TFSI levert nu geen 340, maar 360 pk, waarbij de 0-100 sprint na 4.1 seconden alweer een feit is. Audi doet ook niet moeilijk over een beetje meer snelheid en dus maakt de begrenzer er pas bij 280 km/u een eind aan. Klanten die zo'n sportieve scheurneus wel zien zitten kunnen de TT RS Plus bestellen met een zesbak of de zeventraps S tronic. Vierwielaandrijving is natuurlijk op beide varianten standaard; het moet immers wel leuk blijven. Het gemiddelde verbruik zal op papier de pret niet drukken, maar of je in de praktijk 8.5 l/100km zal scoren is natuurlijk maar de vraag.
Uiteraard valt niet te missen dat de TT RS Plus geen 'gewone' RS is. Audi monteert standaard 19 inch wielen die zwart gelakt zijn en een rood accent bevatten. Zeker niet te missen valt de grote achterspoiler, die voor extra neerwaartse druk op hogere snelheden moet zorgen. Ook de zwarte dubbele uitlaat zal menig achterligger op z'n hoede krijgen. Helemaal wanneer de Sport-knop wordt ingedrukt en een klep in het uitlaatsysteem voor extra vijfcilindersymfonie zorgt! Optioneel is de TT RS Plus uitgerust met adaptieve dempers 'Audi magnetic ride'. Weer standaard is de antraciete grille en de buitenspiegelkappen die vervaardigd zijn uit met koolstofvezel verstevigd plastic (CFRP). Verder is de TT RS voorzien van koolstofvezel afdekking in de motorruimte. De zichtbaarheid van de TT RS Plus-uitvoering in het interieur beperkt zich toch extra alluminium accenten en een badge.
Wat de TT RS Plus in Nederland moet gaan kosten en wanneer de eerste exemplaren in de showroom staan is nog niet bekend.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review