Nieuwe Hyundai i30 vanaf 16.995 euro

Eind maart staat hij al bij de dealer, de nieuwe Hyundai i30. Daarom heeft de importeur alvast prijskaartjes aan de auto gehangen. De nieuwe i30 1.6 GDI is er vanaf 16.995 euro. Voor zakelijke rijders is er de Business Edition. Later volgt er een stationwagon en driedeurs.

De Hyundai I30 moet – net als de i40 – het merk eens goed op de kaart zetten. De Koreanen timmeren flink aan de weg – iets dat zelfs de topman van het VW-concern niet is ontgaan.  De nieuwe compacte middenklasser heeft in alle opzichten grote stappen in verfijning gemaakt en is uitgerust met de laatste handige snufjes en zuinige motoren. Om extra ruimte te bieden is de nieuwe generatie ook breder en langer geworden. De bagageruimte bedraagt een niet misselijke 378 liter.

Motoren en uitvoeringen
Hyundai levert de i30 eerst als vijfdeurs, met een vanafprijs van 16.995 euro kostende i-Drive. Je bent dan voorzien van de 1.6 GDI benzinemotor met 135 pk, de 1.4 liter benzinemotor is in Nederland niet leverbaar, simpelweg om dat de nieuwe 1.6 zuiniger is. De standaarduitrusting van deze instapper staat uit ESP, dagrijverlichting, 15 inch stalen velgen, elektrisch bediende spiegels, een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, boordcomputer, audio met stuurbediening en zes airbags. Airco is optioneel.

De tweede uitvoering i-Motion gaat verder met instelbare stuurbekrachtiging (Flex Steer), parkeersensoren, cruise control, airco, bluetooth, lichtsensor, een knie-airbag. Nog meer luxe bieden de i-Vision en i-Catcher met onder meer lichtmetaal, navigatie, achteruitrijcamera, climate control, xenon en lederen bekleding.

Business Edition
Uiteraard hoopt Hyundai – net als bij de i40 – ook zakelijk rijdend Nederland aan te spreken. Daarvoor is de Business Edition in het leven geroepen die onder meer navigatie met touchscreen, climate control, instelbare stuurbekrachtiging en parkeersensoren rondom heeft. Deze versie is er vanaf net geen twintig mille.

Hoewel Hyundai vooral i30’s met benzinemotor denkt te verkopen, is er ook een diesel van de partij. Dat is de 1.6 CRDi met 128 pk en 260 Nm. Hiermee haalt de Koreaan binnen elk tellen de 100 en is een topsnelheid van bijna 200 km/u mogelijk. Het verbruik van de diesel ligt onder de vierlitergrens en dus komt de CO2-uitstoot op 97 g/km. Daardoor is de i30 met dieselmotor net als de benzinevariant (118 gram CO2) te rijden met 20% bijtelling. Voor de i30's met zestrapsautomaat (zowel benzine als diesel) gaat die vlieger niet op.

Prijzen
Zoals gezegd bedraagt de vanafprijs van de i30 net geen zeventien mille voor de i-Drive. Met airco kost deze uitvoering 1000 euro meer. De i30 i-Motion is er vanaf 18.995 euro. Met zestrapsautomaat betaal je 22.990 euro. De dieselvarianten starten bij 20.495 euro. Als i-Motion betaal je 22.495 euro. Voor automaatrijden is minimaal 27.490 euro verschuldigd.

Meer i30 op komst
De nieuwe generatie Hyundai I30 staat vanaf eind maart 2012 als vijfdeurs hatchback bij de dealers. In maart wordt de i30 Crosswagon voorgesteld op de Autosalon van Geneve. Eind dit jaar wordt het gamma aangevuld met de driedeurs. 

Reviews

Schrijf een review

Prijs:

Uiterlijk:

Degelijkheid:

Prestaties:

Reviews (0)

Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.