Net als bij de vorige Civic wil Honda zich ook nu onderscheiden met een eigenzinnig uiterlijk. De auto is compleet nieuw maar toch heel herkenbaar een Civic gebleven. Opvallend blijven vooral de gecombineerde achterlichtunits die eveneens dienstdoen als spoiler. Een geheel vernieuwd interieur met relatief veel binnenruimte moet nieuwe Civic-bestuurder bijzonder tevreden stellen. Evenmin onbelangrijk heeft Honda er alles aan gedaan de Civic nog meer Europees weggedrag te geven én het brandstofverbruik (en dus ook de CO2-uitstoot) te verlagen.
In eerste instantie is de Civic leverbaar met een 1.4 liter (100 pk) of 1.8 liter (142 pk) benzinemotor. De voorlopig zuinigste variant is de 2.2 i-DTEC met 150 pk, die slechts 110 gram CO2 uitstoot. Later volgt Honda met een splinternieuwe, in eigen huis ontwikkelde 1.6 i-DTEC die minstens 10 gram verder zakt in CO2. Alle handgeschakelde Civic’s komen overigens in aanmerking voor 20% bijtelling.
Prijzen van de nieuwe Honda Civic beginnen bij 18.990 euro voor de 1.4 in de S-uitvoering, met de 1.8 benzine is hij 3000 euro duurder. Dieselen kan vanaf 26.990 euro. Standaard is de Civic uitgerust met onder meer lichtmetaal, ESP en start/stop-techniek. De Comfort-uitvoering (vanaf 20.990) is interessanter omdat dan ook airco, USB- en MP3-aansluiting, elektrische buitenspiegels en een multifunctioneel stuurwiel standaard is. Ook staat deze versie op groter (16 inch) lichtmetaal. Radio en navigatie is optioneel verkrijgbaar maar wel standaard op de Sport en Executive. Die uitvoeringen pakken ook uit met sportpedalen, xenon, keyless go en meer. Speciaal voor de Executive is een Safety Pack verkrijgbaar waarbij adaptieve cruise control en Collision Mitigation Braking System inbegrepen is. Dit laatste systeem houdt de afstand tot je voorligger in de gaten en waarschuwt de bestuurder indien een botsing dreigt, wat het risico op aanrijden sterk vermindert.
Reviews
Reviews (0)
Er zijn nog geen reacties. Plaats hierboven je reactie.
Schrijf een review